Dodavatel webu nekomunikuje: Takhle se s tím snadno poperete

24. 2. 2023

Webový Online Pilot

Takhle jste si spolupráci s dodavatelem nepředstavovali! Uprostřed projektu se po něm slehla zem a on není nikde k nalezení. Fáze “mrtvý brouk” je nebezpečná hned z několik důvodů. Pojďme se na ni podívat podrobně. Ukážeme vám, jak z toho ven, na co si dát pozor a co rozhodně nedopustit.

Na výsledky čekáte marně a nevíte, jestli se jich vůbec někdy dočkáte. Web je tak nějak napůl hotový a napůl se nic neděje, takže nové zákazníky vám určitě nepřinese. Navíc jste do projektu vložili spoustu peněz, a je pro vás takřka nemožné odejít. Přesně takhle nejčastěji vypadá situace, do které se snadno můžete dostat i vy.

Proč je mrtvý brouk tak nebezpečný?

Nejvíce ohroženi jste právě vy a váš projekt. Jakmile se ze dne na den ocitnete bez dodavatele, jste ztracení. Web stojí a vy přicházíte o peníze. Platíte dodavatele, který nekomunikuje, platíte web, který nefunguje, platíte každou minutu nečinnosti v podobě tisícových ztrát.

Jak fázi mrtvý brouk předejít?

Další otázka, kterou si možná kladete zní: Mohu nějak odhalit nespolehlivého dodavatele webu? Z naší zkušenosti musíme říct, že ne tak docela. Na druhou stranu existuje celá řada indicií a pomůcek, které vám této situaci pomohou předejít.

  1. Ověřte si svého dodavatele. Prohlédněte si projekty, na kterých už pracoval a poptejte se jeho zákazníků, jak jsou spokojení.
  2. Vždy si vyberte celý tým odborníků, kteří se o web postarají. Čím víc lidí v týmu je, tím lépe funguje zastupitelnost. To jednoduše znamená, že se o vás vždy někdo postará.
  3. Má zkušenosti s řadou různých projektů a bude si vědět rady i s tím vaším.

Co dělat, když vás mrtvý brouk zastihne nepřipravené?

Hlavně žádnou paniku. Je pravděpodobné, že dříve nebo později se váš dodavatel ozve. Do té doby máte spoustu času vyjasnit si, co podniknete dál. Tady vám nabízíme pár tipů, co dělat:

  • Ujasněte si, co od svého dodavatele očekáváte. Až se znovu ozve, jasně mu sdělte své požadavky a potřeby.
  • Nezapomeňte, že situace se může kdykoliv opakovat. Proto už nyní začnete hledat náhradního dodavatele, který se o váš web postará.
  • Zhodnoťte stav svého webu. Redesign webových stránek nebo tvorba zcela nového projektu může být problém. Pokud vám však dodavatel zajišťoval jen základní funkce jako je vyhodnocování čísel, pravidelná péče o SEO, apod., můžete odejít prakticky kdykoli.
  • Nepodceňte přípravu. Než si najmete nového dodavatele, vždy vsaďte na právníky podloženou smlouvu. Ta vám v případě problémů zajistí například finanční kompenzací ze strany dodavatele, když nedodrží své závazky.

Jak se fáze mrtvý brouk projevuje?

Kromě toho, co je zjevné, má tato fáze ještě spoustu drobných nuancí, které vás mohou navést a předem varovat, že mrtvý brouk brzy přijde.

  • Dodavatel odpovídá pozdě, a na některé zprávy neodpoví vůbec.
  • Často vám nezvedá telefony a odpovídá jen na někdy.
  • Nedává konkrétní termíny a vždy odpovídá neurčitě.
  • Máte pochybnosti. Vlastní intuice je vůbec skvělý ukazatel, pokud jde o odhad na lidi.

Fáze mrtvý brouk je nepříjemná záležitost, která ohrožuje vaše podnikání. Nenechte si ji přerůst přes hlavu a nevěřte planým slibům nespolehlivých dodavatelů. Vyberte si tým odborníků, na který je spolehnutí.

Toužíte po kvalitním webu, který vám přinese očekávané výsledky? Pravidelně čtěte náš blog, anebo sledujte Richarda na jeho LinkedInu.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI