Co je třeba připravit na redesign webových stránek

29. 7. 2022

Webový Online Pilot

Redesign webových stránek je účinný způsob, jak zvýšit konverze webu a učinit z něj efektivní marketingový nástroj. Prozradíme vám, kdy je dobré nad úpravami webových stránek začít přemýšlet a co vše je třeba udělat před jejich zadáním.

KDY JE ČAS NA REDESIGN WEBU?

Provozování webových stránek vyžaduje průběžnou péči. Vyjma standardní správy (např. aktualizace a doplňování obsahu) je dobré jednou za čas aktualizovat vzhled jednotlivých stránek a přizpůsobit jej aktuálním trendům. A zde přichází na scénu redesign webových stránek.

Modernizace webdesignu ovšem není jediné, čím se redesign webu zabývá. Jedná se o komplexní úpravy uživatelského rozhraní z pohledu uživatelské zkušenosti i obsahu, například textů, které by měly být psány v návaznosti na zásady SEO.

S čím vám tedy redesign webových stránek může pomoci?

  • nízká návštěvnost webu
  • nízký konverzní poměr
  • nepřehledná struktura
  • doplnění obsahu (např. informací o nových službách)
  • modernizace vizuální identity

CO PŘIPRAVIT PŘED ZADÁNÍM REDESIGNU WEBU

Redesign webu se stejně jako tvorba zcela nových webových stránek neobejde bez zadávací dokumentace. Ta vám pomůže s ujasněním priorit a definováním cílů, kterých by stránky měly dosáhnout.

Ve chvíli, kdy již máte funkční internetové stránky, máte situaci o něco jednodušší – můžete se opřít o reálná data. Data, která získáte prostřednictvím některého z analytických nástrojů (např. Google Analytics).

Analytické nástroje vám umožní prozkoumat jednotlivé části webu a odhalí, co na vašich stránkách funguje a co naopak potřebuje vylepšení.

Zjistíte také, které funkce zachovat a které je nutné přizpůsobit očekávání uživatelů.  Pokud něco funguje, určitě není dobré to zahodit, nýbrž zachovat. Mnohdy totiž pomohou i malé cílené úpravy, které povedou ke zvýšení výkonnosti stránek.

OPTIMALIZACE PRO VYHLEDÁVAČE

Hlavním cílem tvorby webových stránek je propagace firemních služeb. Internet je mocné místo, které k vám může přivést spoustu zákazníků, aniž byste je sami aktivně vyhledávali. K tomu je ovšem zapotřebí, abyste byli vidět – ideálně na první stránce výsledků vyhledávání.

Již od počátku je proto nutné dbát na optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Základem SEO je analýza klíčových slov, jejíž výsledky byste měli využít v rámci přípravy veškerého obsahu stránek (textů, obrázků, navigace atd.).

S výběrem klíčových slov vám pomůže nejen zmíněná analýza stávajícího webu, ale i specializovaný nástroj (např. Marketing Miner), prostřednictvím kterého zjistíte například hledanost jednotlivých frází.

STRUKTURA WEBOVÝCH STRÁNEK

Optimalizaci pro vyhledávače dnes často sekunduje UX design, tedy design zaměřený na jednoduchost používání a srozumitelnost online produktů.

Před zadáním redesignu webových stránek je proto dobré navrhnout strukturu webu. Tato struktura by se měla odvíjet jednak od analytiky (typických průchodů webem) a jednak od vašich priorit.

Struktura webu by měla být jednoduchá, srozumitelná a snadno pochopitelná už při první návštěvě. Proto dbejte na to, aby:

  • všechny nejdůležitější stránky byly snadno dostupné,
  • uživatel vždy věděl, kam se po kliknutí na odkaz dostane,
  • na webu nevyskakovala hláška „webová stránka není dostupná“.

Z pohledu marketingu je pak uživatele nutné neustále směrovat. Proto je důležité definovat cíle, kterých chcete na webu dosáhnout (jinými slovy stanovit si KPI) a přidat do hlavičky a patičky webu i na jednotlivé stránky prvky, které uživatele budou k tomuto cíli navigovat.

S tím souvisí i příprava landing pages čili prodejních stránek, jež by měly patřit právě mezi nejdůležitější stránky webu.

MARKETINGOVÁ STRATEGIE WEBU

Dobře zpracovaná struktura a dodržování zásad SEO jsou zkrátka základ. Třetím základním pilířem je pak marketingová strategie. Strategie, v níž definujete všechny komunikační kanály s vašimi návštěvníky. Může se jednat například o:

  • sociální sítě,
  • newslettery,
  • chatbot,
  • FAQ,
  • videokonference.

Každý z těchto kanálů souvisí s trochu jinými prvky, které je nutné na webové stránky umístit, proto je dobré o nich dodavatele informovat již na začátku, aby věděl, s čím vším v architektuře počítat.

Dalším bodem jsou pak technické záležitosti, jako je například požadavek na responzivní design nebo na napojení k externím systémům (např. fakturační informační systém).

Jestliže o redesignu webových stránek uvažujete, tak nás neváhejte kontaktovat. V rámci naší bezplatné konzultace s vámi probereme stávající stav webu i vaši představu a společně vytvoříme úspěšný web, který vám přinese užitek.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI