Co je třeba připravit na redesign webových stránek
29. 7. 2022
Webový Online Pilot
Rubriky: Správa wordpress webu, Tvorba webu, Vedení on-line projektů
Redesign webových stránek je účinný způsob, jak zvýšit konverze webu a učinit z něj efektivní marketingový nástroj. Prozradíme vám, kdy je dobré nad úpravami webových stránek začít přemýšlet a co vše je třeba udělat před jejich zadáním.
KDY JE ČAS NA REDESIGN WEBU?
Provozování webových stránek vyžaduje průběžnou péči. Vyjma standardní správy (např. aktualizace a doplňování obsahu) je dobré jednou za čas aktualizovat vzhled jednotlivých stránek a přizpůsobit jej aktuálním trendům. A zde přichází na scénu redesign webových stránek.
Modernizace webdesignu ovšem není jediné, čím se redesign webu zabývá. Jedná se o komplexní úpravy uživatelského rozhraní z pohledu uživatelské zkušenosti i obsahu, například textů, které by měly být psány v návaznosti na zásady SEO.
S čím vám tedy redesign webových stránek může pomoci?
- nízká návštěvnost webu
- nízký konverzní poměr
- nepřehledná struktura
- doplnění obsahu (např. informací o nových službách)
- modernizace vizuální identity
CO PŘIPRAVIT PŘED ZADÁNÍM REDESIGNU WEBU
Redesign webu se stejně jako tvorba zcela nových webových stránek neobejde bez zadávací dokumentace. Ta vám pomůže s ujasněním priorit a definováním cílů, kterých by stránky měly dosáhnout.
Ve chvíli, kdy již máte funkční internetové stránky, máte situaci o něco jednodušší – můžete se opřít o reálná data. Data, která získáte prostřednictvím některého z analytických nástrojů (např. Google Analytics).
Analytické nástroje vám umožní prozkoumat jednotlivé části webu a odhalí, co na vašich stránkách funguje a co naopak potřebuje vylepšení.
Zjistíte také, které funkce zachovat a které je nutné přizpůsobit očekávání uživatelů. Pokud něco funguje, určitě není dobré to zahodit, nýbrž zachovat. Mnohdy totiž pomohou i malé cílené úpravy, které povedou ke zvýšení výkonnosti stránek.
OPTIMALIZACE PRO VYHLEDÁVAČE
Hlavním cílem tvorby webových stránek je propagace firemních služeb. Internet je mocné místo, které k vám může přivést spoustu zákazníků, aniž byste je sami aktivně vyhledávali. K tomu je ovšem zapotřebí, abyste byli vidět – ideálně na první stránce výsledků vyhledávání.
Již od počátku je proto nutné dbát na optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Základem SEO je analýza klíčových slov, jejíž výsledky byste měli využít v rámci přípravy veškerého obsahu stránek (textů, obrázků, navigace atd.).
S výběrem klíčových slov vám pomůže nejen zmíněná analýza stávajícího webu, ale i specializovaný nástroj (např. Marketing Miner), prostřednictvím kterého zjistíte například hledanost jednotlivých frází.
STRUKTURA WEBOVÝCH STRÁNEK
Optimalizaci pro vyhledávače dnes často sekunduje UX design, tedy design zaměřený na jednoduchost používání a srozumitelnost online produktů.
Před zadáním redesignu webových stránek je proto dobré navrhnout strukturu webu. Tato struktura by se měla odvíjet jednak od analytiky (typických průchodů webem) a jednak od vašich priorit.
Struktura webu by měla být jednoduchá, srozumitelná a snadno pochopitelná už při první návštěvě. Proto dbejte na to, aby:
- všechny nejdůležitější stránky byly snadno dostupné,
- uživatel vždy věděl, kam se po kliknutí na odkaz dostane,
- na webu nevyskakovala hláška „webová stránka není dostupná“.
Z pohledu marketingu je pak uživatele nutné neustále směrovat. Proto je důležité definovat cíle, kterých chcete na webu dosáhnout (jinými slovy stanovit si KPI) a přidat do hlavičky a patičky webu i na jednotlivé stránky prvky, které uživatele budou k tomuto cíli navigovat.
S tím souvisí i příprava landing pages čili prodejních stránek, jež by měly patřit právě mezi nejdůležitější stránky webu.
MARKETINGOVÁ STRATEGIE WEBU
Dobře zpracovaná struktura a dodržování zásad SEO jsou zkrátka základ. Třetím základním pilířem je pak marketingová strategie. Strategie, v níž definujete všechny komunikační kanály s vašimi návštěvníky. Může se jednat například o:
- sociální sítě,
- newslettery,
- chatbot,
- FAQ,
- videokonference.
Každý z těchto kanálů souvisí s trochu jinými prvky, které je nutné na webové stránky umístit, proto je dobré o nich dodavatele informovat již na začátku, aby věděl, s čím vším v architektuře počítat.
Dalším bodem jsou pak technické záležitosti, jako je například požadavek na responzivní design nebo na napojení k externím systémům (např. fakturační informační systém).
Jestliže o redesignu webových stránek uvažujete, tak nás neváhejte kontaktovat. V rámci naší bezplatné konzultace s vámi probereme stávající stav webu i vaši představu a společně vytvoříme úspěšný web, který vám přinese užitek.