Chcete ušetřit? Udělejte si to sami! Tak zní mnoho pouček a mnoho majitelů webů se tím řídí. V dobré víře ušetřit nějakou tu korunu investujete svůj čas do aktivit, ve kterých nejste odborníci. Něco se naučíte, něco odkoukáte na Youtube, další věci předáte kolegům v rámci jejich pracovní náplně.
Na začátku to vypadá logicky a možná máte i radost, jak jste to vyřešili. Z dlouhodobého hlediska vám však vzniká řada vícenákladů, které mají negativní dopad na celý váš projekt. V dnešním článku se proto podíváme na místa, kde vícenáklady vznikají, a prozradíme vám, jak ovlivňují váš rozpočet, pohodu v týmu a výkonnost i výsledky vašeho webu.
Na první pohled logické řešení. Kolega starost o web zastane ve své pracovní době a vy máte vyhráno. Sami jen rozdáte úkoly, dohlédnete na výsledek a máte klid. Web funguje, kolega se o něj pravidelně stará. Potíže se obvykle začnou objevovat později.
Kolega přestává zvládat svou obvyklou práci, protože péče o web mu zabírá příliš času. Vznikají nedokončené projekty v týmu, kolega je přepracovaný a stává se mrzutým bručounem. Tím vším postupně přicházíte o peníze, které by jinak proudily do skutečného rozvoje vaší firmy.
Pokud jste aspoň trochu technicky zdatní, je logické, že pro začínající projekt si web naklikáte sami. Ušetříte desítky tisíc korun a získáte funkční řešení za relativně krátkou dobu.
Jakmile se však projekt rozroste, přijdou další potřeby. Propojení se skladovými zásobami a účetními systémy, zdokonalení funkcí nebo vytvoření věrnostních programů pro vaše zákazníky. A to už sami nedokážete. Možná vsadíte na řešení zdarma, ale tím se dostáváme k dalšímu bodu. Doporučujeme vám rovnou předat web odborníkům, kteří vám vytvoří úspěšný firemní web a postarají se o všechny technické záležitosti.
Řešení zdarma je skvělé řešení. Nezaplatíte ani korunu a web vám běží tak nějak sám. Vyžaduje jen váš čas a ochotu učit se novým věcem. Množství investovaného času se však s postupem času stále zvyšuje, protože řešení zdarma mívají řadu nedostatků.
Nemůžete si je upravit na míru. Když něco nefunguje, nemáte k dispozici podporu. Když něčemu nerozumíte, musíte si to složitě googlit. A to všechno vás stojí hodiny a hodiny času. A čas jsou peníze.
Je skvělé učit se nové věci, rozumět svému projektu a prozkoumávat ho zblízka. Pokud ale chcete reálné výsledky, které vám přinesou více objednávek, nové zákazníky, a hlavně zisk, raději projekt předejte odborníkům. Web je složitý organismus a na jeho tvorbě často pracuje i šest lidí. Proto platí, že za dny tvrdé práce vlastními silami dosáhnete stěží průměrného výsledku.
Pokud jde o “obyčejné” udržování webu, pořád potřebujete ideálně dvě osoby. Programátora, který naprogramuje všechny detaily na přání a upraví funkce. A pak projektového manažera, který na všechno dohlíží. Protože termíny a včasná komunikace jsou zkrátka všechno.
Zajímá vás, jak co nejlépe spravovat svůj web? Pravidelně čtěte náš blog, anebo sledujte Richarda na jeho LinkedInu.