Nechte váš firemní web pracovat za vás

Úspěšné www stránky se svými návštěvníky komunikují. Firemní web, utvořený jako nehybná výkladní skříň, může na první pohled sice vypadat hezky, ale zákazníka pro vás nezíská! Účelem webu není vaše pouhá prezentace, nýbrž navázání kontaktu s příchozím, udržení jeho pozornosti a motivace k tomu, aby se stal zákazníkem. Tuto přeměnu, neboli konverzi návštěvníka stránek na zákazníka, si jistě přeje každý. Je ovšem potřeba si uvědomit, co všechno nákupnímu rozhodnutí u klienta předcházelo, co ho ovlivnilo a jak nejlépe konverzi na vlastních webových stránkách napomáhat.

Nejžádanějším výsledkem konverze je jednoznačně objednávka zboží nebo služby přímo přes váš firemní web, nebo když návštěvník vašich www stránek zvedne telefon a hned si s vámi sjedná schůzku. Někdy k takovému rozhodnutí dospěje zákazník sám, někdy je to ovšem až v důsledku vašeho dobrého kontaktu s ním a předem vybudovaného vztahu důvěry. K tomu slouží další druhy konverze jako jsou třeba: umožnit návštěvníkovi odběr vzorku zadarmo, stažení zdarma demo verze, registrace návštěvníka u vás (sdělí vám svůj email/tel), odběr newsletteru a ostatní.

Buďte trpěliví

S řadou návštěvníků www stránek je potřeba pracovat delší dobu, než se rozhodnou pro objednávku. Někteří nabízené produkty či služby nepotřebují v daném okamžiku a řada z nich naopak potřebuje více času, aby v nich vznikl dostatečný pocit důvěry vůči vaší firmě. Proto se snažte se udržet s nimi jakýkoli kontakt. Způsobů, jak to učinit, je mnoho.

Komunikujte!

Vytvořte takové stránky, prostřednictvím kterých získáte na návštěvníky kontakt. Umožněte návštěvníkům přihlásit se k odběru vašich aktualit a novinek. Přimějte je váš firemní web navštěvovat co nejčastěji tím, že budete např. uveřejňovat zajímavé články a seriály na pokračování. Nebo připravte soutěž o ceny s účastí podmíněnou registrací.

Plňte svůj web zajímavým a fakticky správným obsahem, který přesvědčí čtenáře o tom, že vaše firma je autoritou a skutečným profesionálem ve svém oboru. Dávejte zdarma informace, rady a tipy, které mohou zájemci reálně zužitkovat. Uvádějte příklady realizovaných zakázek, umožněte návštěvníkům vás kontaktovat, nebuďte pro návštěvníky anonymní.

Naveďte zákazníky k objednávce

Úspěšné navedení návštěvníka webu k cílené akci, tj. objednávce vašich služeb či produktů spočívá ve správné formulaci naváděcích ukazatelů a v co nejjednodušší navigační struktuře webu. Poté, co zákazník pojme úmysl důvěřovat vaší firmě a kontaktovat vás pro dohodnutí obchodní schůzky nebo učinit objednávku přímo přes váš firemní web, musí už jít všechno velmi hladce a bez zdržování. Váš web nesmí v tomto kroku brzdit a znamená to především, že musí např.:

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.