4 tipy pro získání nových objednávek od stávajících klientů

3. 11. 2020

Webový Online Pilot

Když stojíte před otázkou, jak zvýšit věrnost vašich zákazníků a neaktivní, tzv. „spící“ klienty přimět k dalšímu novému nákupu či objednávce, stává se čas vaším nepřítelem. Čím delší doba uplyne od posledního nákupu a posledního kontaktu s vaší firmou, tím více klesá loajalita zákazníka i potenciál pro získání nové objednávky.

Nečekejte dlouho

Některé statistiky ukazují, že pravděpodobnost nové objednávky rapidně klesá, jestliže prodleva v komunikaci přesáhne pět měsíců. Je proto zásadní, začít své spící zákazníky oslovovat vhodnou emailovou kampaní okamžitě, jakmile je identifikujete.

Jeden email nestačí

Dá se předpokládat, že neaktivní klienti nejsou právě nakloněni obratem po oslovení učinit ve vašem obchodě novou objednávku. Bude třeba použít více než jeden email pro získání jejich pozornosti a vybuzení jejich nákupních emocí a chuti. Statistiky ukazují, že je zapotřebí v průměru 3 až 5 emailových kontaktů, než se spící klient rozhodne k nové objednávce.

Svou emailovou kampaň na aktivaci těchto klientů proto naplánujte na několik fází. Např. můžete začít s prvním kontaktem po 60ti dnech zákazníkovy nečinnosti, další kontakt bude následovat 30 dnů po předchozím a podobně.

Nabídněte výhody

V rámci zasílaných emailů dejte svému klientovi vědět, že vám na něm záleží. Že si uvědomujete, že již u vás delší dobu nenakoupil. Motivujte ho zajímavou slevou, nebo mu nabídněte jinou výhodu, kterou získá při opakovaném nákupu. Čím déle budete váhat s oslovením, tím silnější pobídku budete pak muset použít.

Pamatujte také, že sleva není jedinou cestou, jak přesvědčit klienta k nákupu. např. někteří klienti si potrpí na vlídné zacházení a individuální přístup, oslovení, nebo znalost jejich vkusu.

Buďte extrémně osobní při komunikaci

Emailovou zprávu, kterou posíláte svému neaktivnímu klientovi, sestavte zcela jinak než typický newsletter s nabídkami z vašeho katalogu. Oslovte zákazníka důvěrně. Ukažte, že vnímáte, že u vás již nějakou dobu nenakoupil. Zmiňte se o předchozích nákupech a o souvisejících skutečnostech.

Komunikace s vašimi stávajícími klienty, zejména s těmi, kteří nějakou dobu již nenakoupili, by měla být rutinní součástí vašich každodenních obchodních úkolů. Naše znalosti vám to pomohou provést rychleji, efektivněji a bez zbytečných zádrhelů. Domluvte si s námi první konzultaci zcela zdarma.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI