Proč mít evidenci o emailech, které zasílá WordPress nebo WooCommerce?

8. 1. 2024

Webový Online Pilot

Weby postavené na WordPressu často umožňují odesílání emailů, jako jsou kontaktní formuláře, servisní požadavky, reklamační požadavky, objednávky, faktury a další důležité emaily.

Je proto důležité, aby emaily byly doručovány a abyste měli přehled o tom, zdali se vůbec z vašeho webu odeslaly.

Abyste předešli problémům ve svém byznysu, je dobré se snažit zajistit, aby všechny emaily skončily v emailové schránce adresáta. Aby se nedostaly do spamu nebo nebyly odmítnuty.

Někdy jsou emailové servery špatně nastaveny. Některé hostingové společnosti používají pouze výchozí nastavení nebo nechávají na klientech, aby si nastavení emailů, nastavili sami. V důsledku toho se může stát, že o nedoručení nebo zamítnutí emailu se dozvíte pozdě nebo vůbec.

Jak tedy sledovat emaily ve WordPressu – video návod

Pokud dáváte přednost raději psanému textu, čtěte dále.

Vedení evidence odeslaných emailů ve WordPressu

Příčinu nedoručení emailu můžete zjistit sledováním logů na mail serveru. To je však náročná úloha, která vyžaduje odborné znalosti.  Bylo by dobré mít možnost rychle a snadno zkontrolovat, zda byly emaily doručeny.

Proto je k dispozici plugin, který vám pomůže sledovat emaily ve WordPressu

Nastavení pluginu WP Mail Logging

Plugin WP Mail Logging je pro tuto práci velmi vhodný a užitečný. A to už i ve své bezplatné verzi.

Instaluje se velmi jednoduchým způsobem, jako každý z WordPress pluginů v rámci administrace. Když se přihlásíte do administrace svého webu, kliknete na přehled pluginů, pak přidat nový plugin a dáte si vyhledat nový plugin. On se vám za chvilku objeví a pak jej dáte nainstalovat. A po chviličce je plugin nainstalovaný a stačí ho aktivovat.

Zobrazení evidence emailů ve WordPressu

Ve WordPressu se vám objevila nová položka v menu, která se jmenuje WP Mail Logging a klíčový je ten první bod Log e-mailů, který eviduje všechny e-maily odeslané z vašeho WordPress webu.

Pokud si např. odešlete z webu nějaký kontaktní formulář, nebo uděláte testovací objednávku, vše se zaznamená do evidence.

Když se podíváte do Logu emailů pak Vám tam přibydou nové položky, které odpovídají vámi odeslaným formulářům nebo objednávkám.

O každém emailu se dá zjistit více informací, např.:

  • Co to bylo za email? 
  • Kdo byl příjemce?
  • O co šlo?
  • Nějaké technické detaily ale i obsah zprávy.

A pro ty technický zdatné, nebo pro správce vašeho serveru, třeba jsou pak užitečné informace I v dalších položkách.

Proč je užitečná evidence emailů ve WordPressu

Tady je jenom několik dalších příkladů, proč je sledování a vedení evidence emailů ve WooCommerce nebo WordPress webu užitečná:

  • Ujistíte se, že jsou emailové oznámení doručovány včas.
  • Monitorujete emaily odeslané z kontaktních formulářů.
  • Ověříte si, že pluginy na formuláře fungují (pokud je používáte).
  • Udržujete si přehled o aktivitě uživatelů pomocí protokolu emailů.
  • Monitorujete aktivitu uživatelů, pokud provozujete členský web nebo prodáváte online kurzy
  • Udržujte emailový protokol emailů týkající se objednávek ve WooCommerce, potvrzení a upozornění zákazníků.

Jak vidíte, mít tuto funkci ve vašem WordPress webu může být velmi užitečné. Ať už pro obchodní použití nebo třeba někdy v budoucnu při nějakém právním sporu. Vždy máte doklad o tom, že nějaký e-mail někam odešel.

Samozřejmě nevíte, jestli byl doručený, k tomu už potom je potřeba dalšího technického zkoumání, ale víte, že váš WordPress v tomhle směru udělal tu svojí práci, to znamená, že odeslal e-mail.

Instalace tohoto pluginu není nijak složitá, zvládnete to v rámci běžné administrace. Přesto, kdybyste měli pocit, že potřebujete se správou WordPress nebo WooCommerce webu pomoci, nebo z doručitelností e-mailů, klidně napište. Rádi se vám na to podíváme.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI