12.06.2020

Jak zvýšit návštěvnost webových stránek a zaujmout zákazníky

Web bez návštěvnosti ztrácí svůj smysl. Proto, by strategie a postupy pro získávání nových návštěvníků webu měly být součástí činností, které po vytvoření webu budete dělat pravidelně.

Návštěvnost webu tvoří dvě hlavní skupiny čtenářů. Jednou jsou zcela noví lidé, kteří doposud na vašem webu nikdy nebyli. Druhou skupinou jsou lidé, kteří váš web znají a přišli na něj znovu. Pro každou z nich je třeba zvolit tu nejvhodnější cestu.

Slušná návštěvnost webu vám zajistí postupný příliv nových zákazníků. Jaké jsou tedy cesty pro zvýšení rozumné návštěvnosti webu?

Rychle neboli využijte online reklamu

Jde o využití reklamy na internetu. Zobrazení reklamy je rychlou cestou,jak zpropagovat vaše webové stránky. Zároveň tím rychle vytvořit zájem o váš web.

Vytvořit kampaň jde za pár hodin. Důležité však je, přivádět lidi na relevantní stránky na vašem webu. Aby, zde našli přesně to, co jim reklama slibuje. Jinam se účinnost reklamy sníží díky tomu, že hodně lidí bude okamžitě ze stránek odcházet. Pak by byly vaše peníze utracené zbytečně.

Působí okamžitě

Výhodou, které tato cesta nabízí jsou tedy zejména rychlost spuštění. To využijete zejména v případě speciálních reklamních akcí, kdy na vašem webu máte třeba časově omezenou nabídku nebo nějakou speciální akci, o které chcete dát vědět potenciálním zájemcům hned teď.

Reklamní kampaň má své místo při přivádění čtenářů na váš web. Kromě jednorázových akcí by měla existovat i nějaká stálá kampaň, která bude směrovat nové návštěvníky na váš web průběžně.

Má i nevýhody

Nevýhodou reklamní kampaně je to, že zvyšuje návštěvnost jenom když je aktivní. V okamžiku, kdy reklamu vypnete, návštěvnost zmizí. Proto je v tomto případě důležité se zaměřit i na další cesty, jak přivádět čtenáře na vaše webové stránky.

Druhým problematickým místem, na které je třeba dát si pozor, je obsah stránky kam přivádíte zákazníky z reklamy. Obsah na stránce musí mít jasný vztah se sdělením, které propagujete ve své reklamě. Dávejte tedy pozor, abyste přiváděli reklamou lidi na konkrétní stránku s relevantním obsahem. Tzn. Přesně na daný produkt, na daný příspěvek, popis produktu, popis řešení. Hlavně je nepřivádějte na stránku kontakt nebo homepage.

Druhým typem cesty pro zvyšování návštěvnosti je Pomalu

Pod tímto názvem si můžete představit strategie a cesty známe, jako obsahový marketing. Tedy umístění obsahu na svůj web. Obsah musí být zajímavý pro čtenáře, musí reagovat na to, co často na internetu hledají. Pak se váš obsah může objevit v obrovské databázi vyhledávačů. A odkaz na vaši stránku pak daný vyhledávač může nabídnout v okamžiku, kdy se někdo o dané téma zajímá.

Tato cesta je pomalejší. Napsání článku nevede k okamžitému zvýšení počtu nových návštěvníků vašeho webu. To je její nevýhodou.

Působí dlouho a silněji

Ta je však vyvážená výhodami. Tou hlavní je, že článek působí dlouho. Jednou jej napíšete a může pro vás získávat čtenáře měsíce či roky. Bez dalších nákladů.

Obsah v článku bývá delší než reklama, takže při jeho tvorbě strávíte více času. Ale díky kvalitnímu obsahu se vytvoří mnohem silnější pouto mezi vámi, vaší firmou, vaším webem a návštěvníkem. Dobrý obsah vytváří hlubší vazbu než prostá reklamní kampaň.

Relevantní obsah je důležitý pro obě varianty

Pro oba přístupy platí, že je důležité, aby obsah zaujal vašeho návštěvníka.

Proto je důležité, abyste na webu měli informace, které návštěvník chce. Aby peníze za reklamu byly vynaložené účelně, například.

Pokud máte připravenou reklamní kampaň, pak si připravte samostatné webové stránky pro každý inzerát. Lidé po kliknutí na inzerát se dostanou právě na tuto stránku. A zde by měla být přesně ta správná informace, kvůli které na vaši reklamu klikli. Velmi specificky zaměřená na produkt nebo řešení nebo problematiku, kterou ve své reklamě zmiňujete.

Rozhodně se tedy vyvarujte směřovat reklamu na vaší homepage, na stránku s kontakty, stránku o nás případně na obecnou stránku s nabídkou. Pokud propagujete konkrétní produkt, pak reklama musí směrovat zájemce právě na dané konkrétní zboží nebo službu.

V případě obsahového marketingu je dobré sledovat nejenom téma, které daného čtenáře zajímá, tzn. Zejména klíčová slova. Ale I kontext. Zda totiž obsah vašeho článku odpovídá tomu, co daný návštěvník hledá. Např. Někdo hledá návod, někdo jiný zase spíše přehled možností, jiného může zajímat, co vše daná problematika obsahuje.

Pro sledování, zda obsah vašich stránek odpovídá požadavku návštěvníků, lze s výhodou použít analytické nástroje, jako Google analytics. Zde sledovat parametr, jako Bouncing rate tedy míru okamžitého opuštění dané stránky. Jakákoliv hodnota přes 85% je výzvou, že není něco v pořádku.

Změna čtenáře webu v zákazníka může chvíli trvat

Pamatujte si, že 90% nových návštěvníků vašeho webu není připraveno ihned od vás nakoupit. Konverzní poměr nad 3% je výborný výsledek.

To však také znamená, že je třeba nového návštěvníka zaujmout a snažit se jej přeměnit na pravidelného návštěvníka. Potom totiž už následuje změna na zákazníka.

Proto je třeba začít pracovat na řadě dalších kroků, jako je získávání emailů na anonymní návštěvníky vašeho webu. Dále je potřeba je přimět k pravidelné návštěvě vašich stránek. Prostě řešit další strategie, jak může web podporovat váš byznys.

Tyto tipy do vašeho emailu hned jak se objeví

@