Jak zvýšit počet odběratelů svých newsletterů?

1. 12. 2020

Webový Online Pilot

Máte pocit, že vám váš newsletter nepřináší žádný výsledek? Že by se v podstatě nic nestalo, když byste se jeho tvorbou přestali zabývat? Častým důvodem, proč není e-mailový marketing úspěšný, je nedostatečný počet odběratelů. Jak ho zvýšit?

KAM UMÍSTIT FORMULÁŘ PRO ODBĚR NEWSLETTERU?

Asi si uvědomujete, že je ve vašem zájmu počet e-mailových adres pro newslettery pravidelně zvyšovat. Ale snažíte se doopravdy aktivně získávat kontakty na konkrétní osoby, které můžete oslovit a které se mohou dříve či později stát vašimi – nejlépe pravidelnými a věrnými – klienty?

Až příliš často se omezí akvizice nových emailových adres na prosté umístění přihlašovacího formuláře do boční listy, která se opakuje na každé webové stránce. Jistě, tento způsob částečně funguje. Ale nic světoborného to není! Je potřeba zapojit další metody, které pro váš newsletter získají nové odběratele.

ZÍSKÁVEJTE ČTENÁŘE NA AKTIVNÍCH WEB STRÁNKÁCH

Víte, které webové stránky jsou na vašem webu ty nejčtenější? Podívejte se do svých statistik a zjistěte, které z nich se vašim návštěvníkům nejvíce líbí. Právě ty jsou ideálním místem pro získávání nových odběratelů.

Místo postranní lišty přemístěte upoutávku na svůj newsletter přímo do textu stránky. Graficky ji zvýrazněte a umístěte do horní poloviny stránky, která se zobrazuje hned po načtení bez nutnosti rolovat.

Využijte obsahu dané stránky a začleňte výzvu k odběru newsletterů kontextově. Pokud např. prodáváte oděvy, pak upoutávku na váš newsletter formulujte v části Sukně a šaty: „Pravidelné módní tipy, jak se s minimem nákladů každý den obléknout do kanceláře jinak a neotřele, vám můžeme zdarma zasílat na váš email! Přihlaste se k odběru našeho newsletteru…“

ZJISTĚTE, KDE JE VÝCHOD

Statistiky svého webu využijte i opačně: podívejte se, kudy opouštějí čtenáři nejčastěji vaše stránky. Využijte obsahu takových tří až pěti stránek a umístěte na ně rovněž upoutávky na newsletter. Směrujte ji na „prodejní“ stránku vašeho newsletteru, nebo tam rovnou umístěte registrační formulář.

EFEKTIVNÍ E-MAIL MARKETING? TVOŘTE KVALITNÍ OBSAH PRO NEWSLETTER

Ačkoli umístění formuláře pro zasílání newsletteru může zásadně ovlivnit počet jeho odběratelů, tak vám tato změna nebude nic platná, dokud nevytvoříte obsah, který čtenáře zaujme. Newsletter by měl odběratelům přinést nějaký užitek, snažte se tedy vyčnít nad konkurencí a dát čtenářům něco, co jim usnadní život nebo dá nějakou výhodu.

Konkrétní obsah záleží na povaze vašeho podnikání. V případě eshopu s oblečením se může jednat například o slevové kupony, poštovné zdarma, dárek k nákupu nebo zmíněné módní tipy.

U služeb pak třeba o souhrn zajímavých informací, které se v daném odvětví za poslední měsíc udály. Nejen že tímto způsobem ušetříte čtenářům čas, který by strávili procházením internetu, ale ještě si vybudujete pověst odborníka v oboru.

JAK ZVÝŠIT POČET ODBĚRATELŮ NEWSLETTERU? VYUŽIJTE STÁVAJÍCÍ ČTENÁŘE

Samozřejmě, že jednou z nejlepších forem, jak získat nové příjemce, je prostřednictvím doporučení. Oslovte proto zdvořile stávající čtenáře svého newsletteru a požádejte je o spolupráci. Nabídněte jim možnost, doporučit váš newsletter svým známým, kamarádům nebo obchodním partnerům. Využijte obsahu newsletteru a vhodně takovou výzvu zaintegrujte přímo do jeho textu.

Pokud jste s realizací newsletteru uvízli na mrtvém bodě, tak nás neváhejte kontaktovat. Rádi vám pomůžeme tvořit i rozesílat vaše newslettery a zvýšit počet jejich čtenářů.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI