Jak zvýšit počet odběratelů svých newsletterů?

Máte pocit, že rozesílání newsletterů vám nepřináší žádný hmatatelný výsledek? A že kdybyste je nerozesílali, tak to asi vyjde na stejno? Častým důvodem, proč není newsletter marketingově úspěšný, je nedostatečný počet jeho odběratelů.

Víte to, ale zanedbáváte

Would You Like To Subscribe?

Asi si uvědomujete, že je ve vašem zájmu počet adres pro newslettery pravidelně každý měsíc zvyšovat. Ale snažíte se doopravdy aktivně získávat kontakty na konkrétní osoby, které můžete oslovit a které se mohou dříve či později stát vašimi – nejlépe pravidelnými a věrnými – klienty?

Až příliš často se omezí akvizice nových emailových adres na prosté umístění přihlašovacího formuláře do boční listy, která se opakuje na každé webové stránce. Jistě, tento způsob částečně funguje. Ale nic světoborného to není! Je potřeba zapojit další metody, které získají další, nové odběratele vašich newsletterů.

Získávejte čtenáře na aktivních web stránkách

Víte, které webové stránky jsou na vašem webu ty nejčtenější? Podívejte se do svých statistik a zjistěte, které z nich se vašim návštěvníkům nejvíce líbí. Právě ty jsou ideálním místem pro získávání nových odběratelů.

Místo postranní lišty přemístěte upoutávku na svůj newsletter přímo do textu stránky. Graficky ji zvýrazněte a umístěte do horní poloviny stránky, která se zobrazuje hned po načtení bez nutnosti rolovat.

Využijte obsahu dané stránky a začleňte výzvu k odběru newsletterů kontextově. Pokud např. prodáváte oděvy, pak upoutávku na váš newsletter formulujte v části Sukně a šaty: „Pravidelné módní tipy, jak se s minimem nákladů každý den obléknout do kanceláře jinak a neotřele, vám můžeme zdarma zasílat na váš email! Přihlaste se k odběru našeho newsletteru…“

Zjistěte, kde je východ

Statistiky svého webu využijte i opačně: podívejte se, kudy opouštějí čtenáři nejčastěji vaše stránky. Využijte obsahu takových tří až pěti stránek a umístěte na ně rovněž upoutávky na newsletter. Směrujte ji na „prodejní“ stránku vašeho newsletteru a nebo sem rovnou umístěte registrační formulář.

Využijte stávající čtenáře

Samozřejmě, že jednou z nejlepších forem, jak získat nové příjemce, je prostřednictvím doporučení. Oslovte proto zdvořile stávající čtenáře svého newsletteru a požádejte je o spolupráci. Nabídněte jim možnost, doporučit váš newsletter svým známým, kamarádům nebo obchodním partnerům. Využijte obsahu newsletteru a vhodně takovou výzvu zaintegrujte přímo do jeho textu.

Rádi vám pomůžeme tvořit i rozesílat vaše newslettery a zvýšit počet jejich čtenářů. Máme s tím dlouholeté zkušenosti, požádejte nás o schůzku.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.