Čas letí: Začněte se spuštěním předvánočních produktů HNED

Články

26. 5. 2023

Vesmírný Pilot

Vánoce jsou za dveřmi. Alespoň, co se týče vašeho webu. Ačkoli si nejspíše plánujete letní dovolenou a těšíte se na prázdniny, pro úpravu vašich webových stránek to rozhodně neplatí. V dnešním článku se podíváme, proč spuštění předvánočních akcí nebo produktů na webu řešit už v červnu, ukážeme vám příklady funkcionalit, kterých se úpravy týkají, a dozvíte se, jak taková spolupráce probíhá a co vás čeká. Nepropásněte termín a začnete včas!

I když vám nová funkce přijde jako drobnost, naprogramování a úpravy webu mohou trvat i několik týdnů či měsíců. Proto je nejvyšší čas začít hned. 

Proč začít s úpravami webu před létem?

Při plánování předvánočním novinek počítejte s tím, že rozhodně nemáte čas až do 24. prosince. V ten den už musíte mít ideálně všechno prodané, objednávky vyřízené, vouchery rezervované. Proto spuštění plánujte zhruba jeden a půl měsíce před svátky, ideálně na začátku listopadu. 

Kvůli létu přicházíte prakticky o dva měsíce času, kdy byste na projektu vy i dodavatel mohli pracovat, protože členové týmu se vůbec nemusejí potkat! Také platí, že jednodušší věci stihnete zadat i v srpnu, ovšem u těch složitějších počítejte s dobou programování 4-5 měsíců. Čím víc času na předvánoční úpravy máte, tím lépe. 

V jakých případech řešit zadání pro nové funkce už teď?

Existuje celá řada požadavků, které vyžadují nové a lepší funkce pro vaše webové stránky. Zpravidla se objevují v případě, kdy vaše stávající řešení nenabízí všechny potřebné parametry pro nový typ produktu nebo služby. Pro příklad vám uvedeme situaci, kterou firmy před svátky nejčastěji řeší. Patří sem například restaurace, masážní salony, kadeřnictví nebo jiná zařízení se službami.

Prodej voucherů na e-shopu

Před Vánoci spouštíte prodej dárkových voucherů na snídaně ve vaší restauraci. Pokud jste to nikdy dříve nedělali, váš požadavek odhalí nedostatky systému.

  • Potřebujete voucher propojit s časem, datem a počtem míst v restauraci.
  • Potřebujete systém, který voucher propojí s platební bránou, aby klient jednoduše zaplatil a voucher získal.
  • Potřebujete kvalitní emailing, kdy zákazníkovi po zaplacení dorazí automatický email s potvrzením o zakoupení voucheru a se samotným voucherem k vytištění.
  • Potřebujete prodej voucherů propojit s kapacitou restaurace, aby se pro daný den neprodalo více voucherů, než jaká je reálná kapacita restaurace.

A takové funkce málokdy každý systém má. Zvláště v případě, když jste je dosud nevyžadovali.

Jak probíhá uvedení předvánočního produktu?

Potřebujete uvést předvánoční novinku na svém webu? Přiblížíme vám, jak spolupráce na úpravách vašeho systému probíhá, a co můžete očekávat.

  • V první fázi musíte vědět, co chcete na předvánoční trh uvést, a jaké funkce očekáváte.
  • V dalším kroku se nad vaší představou setkáme a probereme možnosti. Zaměříme se na detaily, nacítíme se na vaše potřeby a ujistíme se, že si dokonale rozumíme. Tato fáze trvá zhruba dva týdny.
  • Po odsouhlasení finálního výsledku a vyřízení formalit probíhá samotný vývoj a programování nových funkcí. Už složitějšího požadavku počítejte se 4 až 5 měsíci práce.
  • Následujících 14 dní nové produkty i funkce pečlivě testujeme. Děláme všechno proto, aby po spuštění nedošlo k žádným potížím a vše proběhlo hladce.
  • V ideálním případě je začátek listopadu a spouštíme váš předvánoční produkt.

Proto platí, že pokud chcete své plány zrealizovat do svátků s klidem a bez stresu, začněte řešit předvánoční produkty nejpozději v červnu. Termín už klepe na dveře!

Nemáte ještě dodavatele nebo potřebujete svůj plán probrat? Umíme weby déle než 6 let a rádi své zkušenosti vložíme do vašeho projektu. Ozvěte se Richardovi, který to s vámi rád zkonzultuje, a nezapomeňte číst náš blog.