4 způsoby, jak propagovat newsletter a zvýšit počet jeho odběratelů

1. 12. 2020

Webový Online Pilot

Pokud dnes chcete v podnikání uspět, musíte především pracovat na loajalitě zákazníků. Vaším hlavním cílem je skupinu klientských sympatizantů udržovat a neustále rozšiřovat. Jednou z cest, jak toho dosáhnout, je e-mail marketing a newsletter. Rozesílání newsletterů totiž vytváří přímý komunikační kanál ke konkrétnímu zákazníkovi.

Jak získat nové odběratele pro newsletter

Úspěšný e-mail marketing se neobejde bez připravené strategie a propagace. Nebojte se tedy své příspěvky vystavit na očích veřejnosti. Newsletter nepředstavuje žádný laciný propagační rychlokvašek a není to nic obtěžujícího. Jedná se o informačně přínosný elektronický leták, který zasíláte pouze těm, kteří o to projevili zájem.

Podle toho by ovšem měl také vypadat. Vytvářet skutečně hodnotný newsletter stojí čas i peníze, jakmile se vám ale přínosný obsah podaří vytvořit, tak se s ním bez ostychu pochlubte, kde to jen jde: v inzerci, na vizitkách, na konferencích, při všech propagačních akcích atd.

PŘIHLAŠUJTE KLIENTY AUTOMATICKY, JAKMILE NAKOUPÍ

V případě eshopu využijte moderní postupy a naveďte nakupující, aby odsouhlasili, hned po provedení nákupu, přidání svých emailových adres do vašich seznamů nejen pro e-mail marketing či newsletter, ale i elektronickou komunikaci obecně.

V případě kamenných obchodů nebo poboček a vašich kanceláří, neváhejte o emailovou adresu žádat kupujícího v okamžiku, kdy zakoupí vaše zboží nebo si právě objednal vaši službu. Naznačte jim nějakou výhodu či benefity, které mohou získat, pokud tak učiní. Účinným nástrojem zde mohou být například věrnostní karty, případně nárok na slevu při dalším nákupu.

POUŽIJTE SVŮJ DOBŘE UDĚLANÝ WEB

Pokud se vám dlouhodobě daří tvořit úspěšný newsletter, tak se s ním nebojte pochlubit. Umísťujte obsahy předchozích newsletterů na váš web a informujte čtenáře o jejich existenci.

Ukážete tak, že se nemáte za co stydět, a jaké užitečné informace v nich zdarma poskytujete. Tím si lidé budou moci ověřit kvalitu vašich zpráv ještě před tím, než se k odběru sami přihlásí. Uvidíte, že tím víc s nimi pak budou spokojeni a budou vás dále doporučovat.

Obsah pro newsletter může navíc vycházet i z textů z vašeho webu. Pokud máte na svých stránkách opravdu dobré texty či slogany, které dokáží prodat i bezplatný newsletter, tak proč je znovu nevyužít?

Čtenáře tak můžete rovněž nalákat na obsah vašeho blogu. Tímto způsobem soustavně pracujete na budování důvěry mezi vámi a zákazníkem. S rostoucí důvěrou pak zákonitě roste i zájem o čtení newsletteru a blogu jako takového. Jinými slovy, pokud bude obsah vašeho newsletteru užitečný a čtenáři skutečně pomůže, tak ho spíš otevře další měsíc.

VYUŽIJTE PRO NEWSLETTER SVÉ SOCIÁLNÍ SÍTĚ A VAZBY

Uzpůsobte správně svůj web a umožněte tím čtenářům vašich stávajících newsletterů jednoduše sdílet získané informace na Facebooku, LinkedIn nebo jinde. Díky těmto doporučením se vám může rozrůst počet odběratelů i řádově.

Stejně tak, pokud máte firemní profily na sociálních sítích, tak je využijte pro propagaci newsletteru. Dobrá newsletterová služba umožňuje dnes přímo propojení registračních formulářů např. s Facebookem.

NEVYNECHEJTE ANI TELEFONNÍ ÚSTŘEDNU

Máte ve firmě nastavenou telefonní ústřednu tak, že pouští volajícím hudbu zatímco čekají na spojení? Použijte tento čekací čas a vložte k poslechu stručnou a srozumitelnou informaci o vašich newsletterech a kde se k nim lze přihlásit.

Dnešní online prostředí nabízí nové způsoby, jak oslovovat zájemce o zboží či služby. Je jedno, zda podnikáte plně v online prostředí nebo provozujete kamenné prodejny či velkoobchody.

Pokud digitální komunikaci s vašimi zákazníky správně uchopíte, jednoznačně tím vylepšíte své výsledky. V případě, že si s tvorbou newsletteru nevíte rady, tak nás neváhejte kontaktovat. Rádi pro vás připravíme chytlavý obsah, který bude pro čtenáře užitečný.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI