Vícenáklady jsou bohužel nedílnou součástí velké spousty majitelů webů a jejich rozpočtu. Přitom úplně zbytečně. A dost často trvá mnoho měsíců a někdy i let, než je odhalíte. Do té doby však vyhazujete z okna desetitisíce korun. V dnešním článku se podíváme, jak se vyhnout více nákladům za web. Přečtěte si, jak zbytečně neutrácet za web.
Vícenáklady zpravidla vznikají z neznalosti nebo nepozornosti. A taky u začínajících projektů, kde volíte řešení zadarmo. Sice neplatíte někomu jinému penězi, ale do webu investujete svůj volný čas. Trávíte hodiny snahou o dosažení vysněného cíle, zatímco po mnoha hodinách práce stěží dosáhnete průměru. Podobná situace vzniká, když se vám o stránky stará kolega. Místo toho, aby pracoval a přinášel vaší firmě zisk, buduje průměrné webové stránky.
Je naprosto přirozené, že pokud začínáte nějaký projekt nebo si budujete svou vlastní webovou vizitku, sáhnete po něčím jednodušším, jako je například platforma WordPress. Pokud se ale váš projekt rozroste, měli byste zrevidovat své možnosti. Možná zjistíte, že nastal čas najmout si odborníka. V opačném případě byste strávili hodiny svého času klikáním a honbou za průměrným výsledkem.
Najděte si čas na pravidelné prozkoumání svého webu. Zvlášť, pokud se o něj staráte vy sami.
Když si položíte tyto otázky, možná zjistíte, že už na svůj web jednoduše nestačíte. Varovným signálem je počet hodin násobený vaší hodinovou sazbou. Výsledkem je suma, kterou byste vydělali, nebýt péče o web.
Možná patříte do druhé kategorie, kterou láká mít od samého začátku to nejlepší. Nasypete desetitisíce do nového webu, který má sloužit pouze jako vaše webová vizitka. To je vícenáklad, který se vám pravděpodobně nikdy nevrátí, a navíc je to zbytečné. Proto hned na začátku rozumně posuďte rozsah svého projektu.
Méně častým vícenákladem bývá chybná volba při výběru odborníka. Může se stát, že zvolíte špatně, a dodavatel přestane komunikovat, nebude si vědět rady s vaším požadavkem, nebo nebude schopen projekt dokončit. To by pro vás znamenalo hledání nového odborníka, a dvojnásobné náklady za dodavatele. Než si tedy zvolíte svého dodavatele, pečlivě si ho prověřte. Zajímejte se o léta praxe, hotové projekty a spokojenost jeho zákazníků.
Péče o vaše stránky nemusí stát jmění. Úplně stačí, pokud zvolíte spolehlivého dodavatele, který si ví rady, a sami se vzdáte přesvědčení, že musíte všechno zvládnout sami, jen abyste ušetřili.
Odhalili jste své vícenáklady a přemýšlíte, co se svým webem dál? Pravidelně čtěte náš blog, anebo sledujte Richarda na jeho LinkedInu. Třeba najdeme společné řešení.