E-mail marketing: jak připravit text pro firemní newsletter

3. 11. 2020

Webový Online Pilot

Rozhodli jste se rozesílat firemní newsletter a stojíte před otázkou, co do něj? Jaký obsah bude mít, čím ho pravidelně plnit? Z počátku to může být relativně snadné, protože budete mít zájem a podporu svých spolupracovníků. Ale jak poběží čas, může se stát, že se nápady a invence ostatních vyčerpají. Pokud vám již dochází inspirace, zkuste naše tipy, jak text pro newsletter připravit.

Co je e-mail marketing a newsletter?

E-mail marketing je obor zabývající se propagací zboží či služeb a současně nástroj pro zvyšování povědomí o značce. Mezi nejčastější prostředky e-mailingu, jak bývá e-mailový marketing někdy nazýván, patří newsletter.

Newsletter je elektronický zpravodaj, který čtenářům připomíná existenci firmy a nevtíravě je ponouká k tomu, aby znovu či vůbec poprvé využili jejích služeb.

Newsletter může mít řadu podob. Může se jednat o oznámení slevové nabídky, souhrn aktualit z daného odvětví nebo tipy a triky, které čtenáři usnadní jeho činnost nebo vyřeší nějaký problém. Zásadní je tedy jeho obsah. Nabízí se tedy otázka, jak vytvořit pro takový newsletter text?

Jak vytvořit text pro newsletter

Text newsletteru by měl být užitečný. Nevytvářejte informační balast. Nepište texty, které po pár větách příjemce zahodí, protože jsou o ničem. Než začnete tvořit text pro newsletter, zeptejte se sami sebe: „PROČ by měli příjemci mé newslettery číst? K čemu jim to bude dobré?“ A udělejte téma z odpovědí na tyto otázky!

Kupříkladu pracovníci vašeho obchodního oddělení jsou jistě trvale pod palbou celé řady dotazů, které se týkají vašeho zboží nebo služeb. Přimějte je, ať vám tyto dotazy zapisují a přeposílají. Pak to s nimi proberte a vyptejte se na podrobnosti. Téměř každý takový dotaz pak může být jedním námětem a tvorba newsletteru pro vás bude mnohem snazší.

Tvorba newsletteru – jak připravit text

Když už všechny vaše nápady vyschly, pomůže vám internet. Najdete zde řadu obecných návodů, jak newsletter napsat. K tomu, aby byl e-mailový marketing užitečný je ovšem nutné, aby byl každý newsletter i jeho text originální a hlavně, aby přinesl užitek. Zkuste se tedy inspirovat na místech, kde spolu vaši příjemci reálně diskutují.

Podívejte se na Twitter

Použijte funkci hledání ve vašem Twitter účtu a zadejte klíčové slovo, které vás zajímá. Lidé rozebírají na Twitteru řadu zajímavých témat, je velká pravděpodobnost, že zde narazíte na námět pro nový text, kterým se váš newsletter doposud nezabýval. Samozřejmě můžete využít i přímé komunikace na Twitteru.

Položte zajímavou otázku a čekejte co vám na to ti, se kterými jste propojeni, odpoví. Kromě této cesty můžete využít Google pro vyhledání tematicky zaměřených diskusí, stačí zadat „<téma> twitter chat” do vyhledávače.

Text pro newsletter a Pinterest

Obrázky mají mnohdy cenu tisíce slov. Pokud prohledáte Pinterest na téma, o kterém uvažujete něco napsat, jistě se vám ve výsledku hledání objeví zajímavý graf z nějakého průzkumu nebo infografika. Zkuste vyhledat např. téma „online marketing“, „e-mailing“ nebo „newsletter marketing“ a uvidíte.

Uživatelské recenze

Lidé vás často upozorní na nějakou potřebnou funkci nebo službu, kterou postrádají. Mnoho lidí píše na svém blogu různé recenze na produkty či služby, které používají. A neváhají často napsat, co jim vadí nebo chybí.

Použijte tyto informace pro svůj text do newsletteru nebo je případně oslovte s dotazem, zda by neodpověděli na pár vašich otázek, které následně newsletter vyhodnotí. Řada z nich bude potěšena vaším zájmem a neodmítne možnost poskytnout rozhovor ve formě e-mailových otázek a odpovědí.

Klasické vyhledávání

Ano, základ všeho je klasické vyhledávání pomocí serverů jako Google, Bing nebo Seznam.cz. Jedno dobře zvolené hledání může přinést řadu zajímavých výsledků, které mohou dále ukazovat do různých směrů a okruhů. Tam potom můžete cílit již druhé, podrobněji definované hledání, které vám pomůže najít konkrétní inspirace pro váš text do dalšího newsletteru.

Tipy, jak napsat text pro newsletter

I sebevětší odborník neví všechno. Ani vy jistě ne. Přihlaste se k odběru zajímavých newsletterů z vaší oblasti zájmu nebo sledujte obdobné blogy. Získáte více informací o tom, jak jiné lidé nahlížejí na vámi sledovanou problematiku. Umožní vám to nejen se inspirovat, ale např. i začít polemiku s některými z publikovaných názorů.

Texty, které chcete tvořit, není třeba složitě hledat a vymýšlet. Máte je většinou již někde ve firmě, nebo čekají na internetu. Jenom se po nich musíte podívat! A pokud budete chtít vámi připravený obsah napsat skutečně čtivě, pak se můžete obrátit i na nás. Pomůžeme vám zpracovat text do sympatické podoby tak, aby čtenáře zaujal.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI