Jak vymyslet text pro svůj firemní newsletter

Rozhodli jste se rozesílat newsletter. A stojíte před otázkou, CO do něj? Jaký obsah bude mít, čím ho pravidelně plnit?

Z počátku to může být relativně snadné, protože budete mít zájem a podporu svých spolupracovníků. Ale jak poběží čas, může se stát, že nápady a invence ostatních se vyčerpají a celá tíha přípravy newsletteru zůstane na vás.

Přicházet neustále s neotřelými a originálními nápady na náplň newsletteru je nelehké. Tvořit texty, které vaši čtenáři považují za užitečné, stojí čas a úsilí. Pro řadu lidí se to může stát noční můrou.

Zastavte se a nechte se inspirovat. Přečtěte si naše rady a nápady. Uvidíte, že vaše tvoření pak bude jednodušší.

Nejprve si položte otázku!

Snažte se být svými newslettery užiteční. Nevytvářejte informační balast. Nepište texty, které po pár větách příjemce zahodí, protože jsou o ničem. Zeptejte se sami sebe: „PROČ by měli příjemci mé newslettery číst? K čemu jim to bude dobré?“ A udělejte téma z odpovědí na tyto otázky! Kupříkladu pracovníci vašeho obchodního oddělení jsou jistě trvale pod palbou celé řady dotazů, které se týkají vašeho zboží nebo služeb. Přimějte je, ať vám tyto dotazy zapisují a přeposílají. Pak to s nimi proberte a vyptejte se na podrobnosti. A téměř každý takový dotaz pak může být námětem k jednomu vašemu newsletteru!

Zoufale hledáte inspiraci?

Když už všechny vaše nápady vyschly, pomůže vám internet. Témata, která by zajímala příjemce newsletterů – vaše potenciální zákazníky – zkuste hledat zde:

Podívejte se na Twitter

Použijte funkci hledání ve vašem Twitter účtu a zadejte klíčové slovo, které vás zajímá. Lidé rozebírají na Twitteru řadu zajímavých témat, je velká pravděpodobnost, že zde narazíte na nový předmět ke zpracování. Samozřejmě můžete využít i přímé komunikace na Twitteru. Položte zajímavou otázku a čekejte co vám na to ti, se kterými jste propojeni odpoví. Kromě této cesty můžete využít Google pro vyhledání tematicky zaměřených diskusí, stačí zadat „<téma> twitter chat” do vyhledávače.

Pinterest

Obrázky mají mnohdy cenu tisíce slov. Pokud prohledáte Pinterest na téma, o kterém uvažujete něco napsat, jistě se vám ve výsledku hledání objeví zajímavý graf z nějakého průzkumu nebo infografika. Zkuste vyhledat např. téma „online marketing“ nebo „newsletter marketing“ a uvidíte.

Uživatelské recenze

Lidé vás často upozorní na nějakou potřebnou funkci nebo službu, kterou postrádají. Mnoho lidí píše na svém blogu různé recenze na produkty či služby, které používají. A neváhají často napsat, co jim vadí nebo chybí. Použijte tyto informace pro svůj hodnotný článek nebo je případně oslovte s dotazem, zda by neodpověděli na pár vašich otázek. Řada z nich bude potěšena vašim zájmem a neodmítne možnost poskytnout rozhovor ve formě emailových otázek a odpovědí.

Klasické vyhledávání

Ano, základ všeho je klasické vyhledávání pomocí serverů jako Google, Bing nebo Seznam.cz. Jedno dobře zvolené hledání může přinést řadu zajímavých výsledků, které mohou dále ukazovat do různých směrů a okruhů. Tam potom můžete cílit již druhé, podrobněji definované hledání , které vám pomůže najít konkrétní inspirace pro váš text.

Jiné newslettery

I sebevětší odborník neví všechno. Ani vy jistě ne. Přihlaste se k odběru zajímavých newsletterů z vaší oblasti zájmu nebo sledujte obdobné blogy. Získáte více informací o tom, jak jiné lidé nahlížejí na vámi sledovanou problematiku. Umožní vám to nejen se inspirovat, ale např. i začít polemiku s některými z publikovaných názorů.

Texty, které chcete tvořit, není třeba složitě hledat a vymýšlet. Máte je většinou již někde ve firmě, nebo čekají na internetu. Jenom se po nich musíte podívat! A pokud budete chtít vámi připravený obsah napsat skutečně čtivě, pak se můžete obrátit i na nás. Pomůžeme vám zpracovat text do sympatické podoby tak, aby čtenáře zaujal.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.