Vylepšete svůj e-mailový marketing automatizací

23. 7. 2021

Webový Online Pilot

Většina těch, kteří v rámci své kampaně používají e-mailový marketing, se zaměřuje na pouhé pravidelné zasílání newsletterů nebo prodejních letáků. Přitom ale existuje způsob, jak e-mail marketing automatizovat a tím ho výrazně zefektivnit.

Newslettery a automatizace

Automatizace newsletterů a e-mailového marketingu obecně slibuje vysoké zefektivnění celého propagačního procesu. Automatizace, již podle názvu, spočívá v automatickém rozesílání e-mailů na adresy z vaší databáze.

Zprávu či newsletter tak napíšete pouze jednou a systém pro rozesílání e-mailů je zasílá dále v budoucnu příjemcům automaticky, na základě předem definovaných podmínek a okolností.

Výhody automatizovaného e-mailového marketingu

Základní výhodou automatizovaných e-mailových kampaní je skutečnost, že vaše úsilí a námaha se zúročí hromadně. Jednou vytvořené e-maily se zasílají příjemcům „samy od sebe“. Jakmile nastane některá ze zadaných podmínek – a tím znásobí efekt takové emailové komunikace.

Příkladem takové podmínky může být delší pomlka v nákupech či blížící se období, ve kterém nákup obvykle probíhal.

Druhou výhodou automatizace newsletterů a dalších prvků e-mailové kampaně je nezávislost na vaší aktivní účasti. Pro zaslání zprávy tak vůbec nemusíte usedat k počítači. Ten, kdo přišel na vaše webové stránky zcela bez zájmu něco koupit, se tak postupně může stát zájemcem o koupi vašeho zboží nebo služby díky e-mailům, které mu jsou automaticky zasílány.

Jak nastavit automatické rozesílání e-mailové kampaně

Kvalitní služba pro zasílání newsletterů a e-mailový marketing umožní definovat celou škálu podmínek pro zaslání automatické zprávy příjemci. Zde je přehled těch základních:

  • podle času – zpráva je zaslána určitý den poté, co se adresát stal příjemcem vašich zpráv,
  • kliknutí – jakmile čtenář klikne na určitý odkaz ve vaší zprávě, je mu odeslána speciální zpráva,
  • otevření zprávy – pokud čtenář otevře vaši zprávu (např. newsletter) a lze tedy předpokládat, že si ji přečetl, může být díky této podmínce zařazen mezi příjemce zprávy, která je zaslána pouze těm, kdo tak učinili,
  • přihlásil se k odběru – jakmile se čtenář přihlásí k odběru určitých zpráv, může mu být automaticky zaslán i jiný např. nabídkový e-mail,
  • dosažení cíle – pokud dojde k dosažní určitého cíle (např. příjemce si koupil váš produkt), můžete jej automatickou zprávou upozornit na celou řadu dalších možností, které nabízíte,
  • specifická data – pokud u každého příjemce evidujete určité speciální parametry, můžete mu zaslat automatickou zprávu v okamžiku, jakmile se tyto informace shodují s vašimi požadavky.

V závislosti na specificích vašeho sortimentu si tedy můžete připravit několik scénářů, které se následně automaticky aplikují na vhodné příjemce.

Příklad automatizované e-mailové kampaně

Příkladem automatizované série k rozesílání e-mailové kampaně je úvodní uvítací a informativní e-mailing. Můžete jej zasílat všem, kteří se přihlásili k odběru vašich pravidelných newsletterů. Posloupnost zpráv může být kupříkladu následující:

  • Den 1 – uvítání a poděkování za přihlášení k odběru.
  • Den 2 – základní informace o tom, co může čtenář najít na vašem webu.
  • Den 4 – informace, kde na vašem webu najde čtenář užitečné údaje k tématu, které jej zajímá.
  • Den 7 – žádost o vyplnění krátké ankety.
  • Den 10 – informace o pozitivních referencích od vašich stávajících klientů.
  • Den 12 – konkrétní nabídka na některou z vašich služeb či produktů.

Automaticky zasílané zprávy zefektivní vaši e-mailovou komunikaci. Měly by proto patřit do vašeho arzenálu marketingových metod. Pokud si s nimi nevíte rady, napište nám, rádi vám s tím pomůžeme.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI