Vylepšete svůj emailový marketing automatizací

Většina těch, kteří používají emailové kampaně pro svůj marketing, se zaměřuje na pouhé pravidelné zasílání newsletterů nebo prodejních letáků. Přitom ale existuje způsob, jak email marketing automatizovat a tím ho výrazně zefektivnit.

Dosáhne se toho použitím seznamů automaticky zasílaných emailů (v angličtině se nazývají autoresponders). Jedná se o sdělení, zprávu nebo newslettery, které  jednou napíšete a systém pro rozesílání emailů je zasílá dále v budoucnu příjemcům  automaticky, na základě předem definovaných podmínek a okolností.

Automatické kampaně pro zvýšení prodeje

Základní výhodou automatických kampaní je skutečnost, že vaše úsilí a námaha se zúročí hromadně. Jednou vytvořené emaily se zasílají příjemcům „sami od sebe“  jakmile nastane některá ze zadaných podmínek –  a tím znásobí efekt takové emailové komunikace.

Přitom vytvoření takového komunikačního kanálu mezi vámi a potenciálním kupujícím probíhá,  aniž byste museli sedět u počítače. Ten, kdo přišel na vaše web stránky zcela bez zájmu něco koupit, se postupně může stát zájemcem o koupi vašeho zboží nebo služby díky emailům, které mu jsou automaticky zasílány.

Kdy můžete poslat automatickou zprávu

Kvalitní  služba pro zasílání newsletterů a email marketing umožní definovat celou škálu podmínek pro zaslání automatické zprávy příjemci. Zde je přehled těch základních:

Příklad série automatických zpráv

Příkladem automatické série k rozesílání je úvodní uvítací a informativní mailing. Můžete jej zasílat všem, kteří se přihlásili k odběru vašich pravidelných newsletterů. Posloupnost zpráv může být kupříkladu následující:

Den 1 – uvítání a poděkování za přihlášení k odběru
Den 2 – základní informace o tom, co může čtenář najít na vašem webu
Den 4 – informace, kde na vašem webu najde čtenář užitečné údaje k tématu, které jej zajímá
Den 7 – žádost o vyplnění krátké ankety
Den 10 – informace o pozitivních referencích od vašich stávajících klientů
Den 12 – konkrétní nabídka na některou z vašich služeb či produktů

Automaticky zasílané zprávy zefektivní vaši emailovou komunikaci. Měly by proto patřit do vašeho arzenálu marketingových metod. Pokud si s nimi nevíte rady, napište nám, rádi vám s tím pomůžeme.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.