Co je PPC reklama a proč byste ji měli používat

9. 4. 2021

Webový Online Pilot

PPC reklama je bezesporu jednou z neúčinnějších forem propagace prostřednictvím internetu. Má mnoho výhod, pro které stojí za to ji nepřehlížet. Nezapomeňte ovšem, že zásadním předpokladem její vysoké účinnosti je váš kvalitně vytvořený a aktuální web obsahující speciální prodejní stránky, na které bude reklama návštěvníky přivádět! Jaké výhody PPC kampaň přináší?

CO JE PPC REKLAMA?

PPC reklama je specifický druh online reklamy, za kterou zřizovatel platí podle počtu kliknutí na banner – odtud název PPC – Pay Per Click. Reklama může mít dvě formy, bannerovou a textovou. Na textovou můžete narazit ve výsledcích vyhledávačů, kde se zobrazuje nad (někdy i pod) organickými výsledky.

Bannerová PPC reklama kromě textu obsahuje také ilustrační fotografii, případně grafické prvky a CTA – výzvu k akci čili ke kliknutí. Narazíte na ni nejen ve výsledcích vyhledávání, ale i na souvisejících webech, například na online magazínech, které z příjmů z PPC reklamy žijí.

PROČ SPUSTIT PPC KAMPAŇ?

PPC reklamy mají moc na váš web nebo eshop přivést v poměrně krátkém čase velký počet návštěvníků. Své využití proto najde zejména v situacích, kdy chcete rychle zviditelnit nějakou speciální akci či produkt. Může ovšem také dočasně nahradit organickou návštěvnost.

Díky online reklamě totiž máte šanci umístit se na první stránce výsledků vyhledávání i tehdy, kdy teprve s podnikáním začínáte, nebo jste se doposud nevěnovali SEO.

VÝHODY PPC REKLAMY

U PPC reklamy neplatíte za to, že se někomu zobrazí, ale pouze za to, že na ni někdo klikne (PPC = Pay Per Click = Plať za Klik). Platíte zkrátka pouze za návštěvníky, které vám reklama skutečně přivede, tj. až poté, co došlo k jejich přesměrování na váš web nebo eshop.

Samotné zobrazování reklamy je zcela zdarma a jeden klik návštěvníka je v ceně již od 0,20 Kč. V porovnání s ostatními druhy reklamy je PPC reklama skutečně levná, má v poměru výrazně nižší náklady než tradiční média. A i při porovnání s jinou internetovou reklamou, např. bannerovou, jsou náklady na získání návštěvníka výrazně nižší.

Jak pracovat s PPC bannery

Je ovšem důležité, abyste bannerem odkazovali na relevantní stránky. Většinou se příliš nehodí propagovat homepage. Volte spíše konkrétní produktovou stránku, nebo vytvořte landing page, která bude speciálně designovaná tak, aby uživatele zaujala a motivovala, například k objednání ebooku.

Při používání PPC reklamy se lehce monitoruje její účinek. Snadno posoudíte její výsledky a můžete také provádět relativně rychlé změny jejího umístění, upravovat klíčová slova a měnit obsah cílových prodejních stránek.

Její realizace je nekomplikovaná a prakticky ji lze spustit ze dne na den. Poté, co vyberete vyhledávač, pro který bude určena, a stanovíte si rozpočet, můžete ji rozběhnout. Její flexibilitu oceníte také i při vyhlašování speciálních akcí, nebo časově omezených nabídek.

I přes všechny klady mají však PPC reklamy také nevýhodu. Ačkoli mohou zapříčinit příchod mnoha návštěvníků, jsou její účinky pouze dočasné. Z dlouhodobého hlediska se proto vyplatí investovat spíše do organického obsahu. Pokud potřebujete s jeho tvorbou pomoct, tak nás neváhejte kontaktovat, rádi pro vás sepíšeme obsah, který bude nové zákazníky přivádět i několik let.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI