Jak napsat NEWSLETTER? Udělejte z něj osobní zprávu

24. 12. 2020

Webový Online Pilot

Jak napsat úspěšný newsletter? Pište ho co nejvíce osobní! Upusťte od textů, ze kterých přímo čiší, že byly vytvořeny pro hromadné rozesílání anonymním adresátům. Pocítí-li příjemce vašeho e-mailového magazínu, že zpráva udeřila na hlavičku hřebíku právě jeho potřeb a potíží, pak jste na nejlepší cestě získat si jeho pozornost a přízeň.

Sympatické personalizované e-mailové zprávy mají mnohem větší schopnost konverze, tj. získat nové objednávky od jejich příjemců, než zprávy unifikované. Přesto se řada firem, která rozesílá automatizované zprávy, žádným detailnějším mířením nezdržuje. A přitom to není nic složitého.

JAK NAPSAT PERSONALIZOVANÝ NEWSLETTER

Vařit z vody nelze. Než začnete rozesílat cílené newslettery, musíte provést dobrou přípravu. Prvním krokem je shromáždit dostatek informací o stávajících zákaznících, potenciálních zákaznících, návštěvnících vašich stránek i všech těch, kteří se dobrovolně přihlásili k odběru vašeho emailového zpravodaje.

Podívejte se na všechny informační zdroje, které máte k dispozici. Využijte analýzy chování čtenářů vašeho webu, projděte si výsledky dotazníkových akcí směrovaných na příjemce vašich zpráv. A pak tyto informace porovnávejte s údaji, které má váš fakturační systém a software pro péči o zákazníky (CRM). Zeptejte se pracovníků vašeho obchodního oddělení, co řeší s klienty při osobních jednání a použijte to.

ROZDĚL A OPANUJ

Na základě všech takto získaných údajů příjemce rozdělte do skupin, pro které pak budete tvořit vhodný personalizovaný obsah. Podle charakteru vašeho podnikání zvolte vlastní klíč či stanovte společného jmenovatele, na základě kterých se vám budou příjemci dobře rozlišovat.

Příkladem postupu, jak napsat personalizovaný newsletter, může být: Pravidlo dělení podle toho, z jakého regionu je daná osoba. Co nejčastěji hledá na vašich stránkách? Jak často se na vás obrací se svými dotazy či problémy? Preferuje nákupy online ve vašem eshopu nebo si chodí zboží koupit do kamenné prodejny? Odpovědi na takovéto otázky pak vedou k vytvoření šablony pro škatulkování příjemců.

PŘIZPŮSOBTE OBSAH

Řada automatizovaných emailů je na tom obsahově tak špatně, že se vůbec nedá číst. Pokud už máte příjemce rozdělené do větších a menších skupin či bloků, začněte pracovat na obsahu modulových newsletterů, které zapůsobí jako osobní dopis.

Využijte všech svých stylistických i jazykových dovedností nebo pověřte kvalitního copywritera psaním textů, které působí příjemně, nevtíravě příjemce oslovují a on při čtení má pocit, že mail je určen právě a jenom jemu. Využívejte naplno znalosti, které jste o dané skupině čtenářů získali a přizpůsobte tomu obsah i formu.

JAK NA ÚSPĚŠNÝ NEWSLETTER? NEPODCEŇTE ANALYTIKU

Nezůstávejte na půli cesty! Vždy po rozeslání e-mailové kampaně vyhodnoťte její průběh i výsledky. Nejdříve v reálném čase monitorujte, jak rozeslání vaší zprávy probíhá a zda nenastaly problémy technického charakteru.

Ve druhém kroku sledujte reakce příjemců na obsah. Zkoušejte najít vlastní způsob, jak měřit úspěšnost: kolik příjemců newsletteru odkliklo hlavní odkaz vedoucí k produktu č. 1, o kolik se zvýšil prodej propagované služby/produktu v následujícím období, kolik negativních reakcí (např. ve formě zablokování vaši adresy) jste zaznamenali apod. A stejně jako předtím, je přiřazujte k jednotlivým skupinám.

Personalizace e-mailových zpráv vás jednoznačně posune v záplavě online propagace o stupínek výš nad neosobní či robotickou komunikaci. Adresát vašich newsletterů získá dojem, že ho skutečně vnímáte a záleží vám na něm. A právě dosažení takových pozitivních emocí znamená výhru při každém marketingovém úsilí.

Pokud se vám stále nedaří úspěšný newsletter napsat, tak nás neváhejte kontaktovat. Rádi vám s celou problematikou pomůžeme a vytvoříme pro vás texty či kampaň, které budou pro vaše podnikání přínosem.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI