Tipy pro obsah vašeho emailového newsletteru

11. 1. 2021

Webový Online Pilot

Tvořit nestále čerstvý, aktuální a nápaditý obsah pro newslettery a web není jednoduché. Po počátečním nadšení, kdy nové texty vznikají každý den nebo týden, začne tvorba váznout. Témata se vyčerpají, inspirace dojde a nikdo neporadí, jak dál.  Vidíme to denně na mnoha webech – jednoho dne rozesílání newsletterů ustane docela a firemní www stránky usnou ve své poslední verzi jako Šípková Růženka navždy.

Pokud se tvorbě obsahu navíc věnuje ve firmě více osob a nikdo nemá finální odpovědnost za jeho „uzávěrku“ a publikování,  umírá tvorba ještě rychleji. Web osiří, protože není nic snazšího, než od toho prostě dát ruce pryč. Nějaký web funguje, tak co?  Ovšem ani pokud ve firmě JE osoba zodpovědná za obsah, není úspěch zaručen. Zatímco v počátku každý rád s obsahem pomohl a přispěl  zajímavým textem nebo alespoň nápadem, postupem času to přestalo všechny zajímat – a člověče poraď si.

A přitom kvalitní obsah, který přesáhne čtenářova očekávání, vytvoří pozitivní dojem a navodí vhodnou nákupní náladu, JDE kontinuálně tvořit.

Existuje skutečně oceán oblastí a témat, z kterých můžete čerpat a které mohou texty ve vašem newsletteru pokrývat.

O čem například může být obsah vašeho newsletteru

  • Odpovědi na dotazy zákazníků a potenciálních zákazníků
  • Ukázky, jak vaše produkty nebo služby fungují a pomáhají řešit problémy zákazníků
  • Doporučení a tipy, jak efektivněji využívat vaše produkty a předcházet problémům
  • Socializace vaší značky, spojení značky s konkrétními lidmi, příběhy
  • Zapojení vašich zákazníků do vývoje nových produktů a služeb

Při tvorbě obsahu založeném na výše uvedených bodech je potřeba si pamatovat, že není důležité, co váš produkt nebo služba je a co dělá. Ale co s nimi dělají vaši klienti  –  jak je používají a jak jim pomáhá v jejich činnostech a potřebách.

Kde získat podklady pro obsah newsletteru

Máte dojem, že získat materiál pro tvorbu zajímavého obsahu, který pokryje některé z uvedených bodů je těžké? Není!  Všechno máte ve firmě nebo lehce vytvoříte.

  • vaši zákazníci s vámi přeci komunikují, že? Procházejte obsahy doručených emailů, čtěte detailně poptávky, dotazy, připomínky, stížnosti, pochvaly….  a nich a z vašich odpovědí na ně  udělejte témata.
  • proberte jednotlivé produkty a jejich fungování, naskenujte návody a recenze a vyrobte kratičká  videa o jejich praktickém fungování
  • získejte fotky a popisy spokojených zákazníků, jak, kde a proč používají vaše zboží, jak jim pomohly vaše služby a sestavte z toho krátké (ideálně někdy  i zábavné) příběhy
  • vyrobte soutěže, informativní letáky, krátké dotazníky a následně, hned poté,  zasílejte jejich vyhodnocení, výsledky a statistické údaje, které by čtenáře mohly zajímat. Mnoho příjemců má skutečný zájem o zpětnou vazbu a informace, na jejichž shromažďování se sami podíleli.

A samozřejmě, že můžete zkusit i prohledávat internet. Hledejte např. dotazy, které lidé pokládají v různých diskusních fórech, které se týkají mj. i  vašich produktů nebo služeb.

Všechny výše uvedené postupy (a samozřejmě mnohé další) vám umožní servírovat čtenářům webu i  příjemcům vašich newsletterů kontinuálně zajímavý obsah. A až nebudete vědět, jak dál, rádi vám s tím pomůžeme. Nápady nám nedocházejí a inspirace nevysychá.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI