Svůj newsletter musíte umět prodat

Jak zvýšit počet příjemců newsletterů? Docílíte toho několika způsoby. Vedle pečlivého a správného výběru umístění přihlašovacího formuláře na svých www stránkách se musíte zamyslet nad jeho přímou propagací. Nečekejte nějakou zásadní aktivitu od zájemců a zákazníků a snažte se o svém bezplatném emailovém zpravodaji dát asertivně vědět. Zkrátka ho „prodávejte“. 

Proč ho vůbec nabízet

Cílem propagace bezplatného zpravodaje je získat emailové adresy co nejvíce návštěvníků vašich webových stránek. Možná se to zdá jednoduché, ale lidé nedávají své emailové adresy z ruky zrovna rádi. Najděte způsob, jak je k tomuto kroku motivovat a zkuste návštěvníky svého webu trochu namlsat, aby věděli, že poskytnutí adresy stojí za to.

Vytvořte speciální stránku

Jak je navnadit? Nejpřímějším tahem na bránu je vytvoření samostatné stránky, která vysvětlí smysl a ukáže kvality vašeho emailového materiálu. Vyzdvihněte zde všechny výhody, které příjemce odběrem vašeho newsletteru získá. Nezdůrazňujte svůj přínos z této činnosti, ale zaměřte se na to, co je přínosné pro příjemce a proč by právě on měl dát svou emailovou adresu všanc do vašeho rozesílacího seznamu.

Představte se, že jste v jeho kůži a řekněte si, z jakých důvodů asi na vaše stránky přišel a jaké informace by o vás ocenil, pokud by mu měly pravidelně přistávat v emailové schránce.

Ukažte starší čísla

Přímo na propagační stránce můžete dát dispozic ukázku starších newsletterů, které jste již odeslali čtenářům. Případně vytvořte archiv všech dříve publikovaných zpravodajů a umožněte každému do archivu nahlédnout, ještě než se k odběru přihlásí. Na stránky takového archivu umístěte přihlašovací formulář, ať čtenář nemusí překlikávat jinam při rozhodnutí se okamžitě přihlásit.

Publikujte recenze stávajících čtenářů

Máte již nějaké čtenáře vašeho newsletteru? Poslali vám již svůj názor na jeho obsah či kvalitu? Pokud ano – a je to pochvalný text – pak neváhejte a zveřejněte ho na této webové stránce (samozřejmě se souhlasem pisatele!). A hodně důvěryhodně bude působit, pokud připojíte i jeho jméno, město či název firmy.

Pokud zatím názor od nikoho nemáte nebo jste v newsletterech začátečníci a nemáte žádné čtenáře, pak požádejte své známé či obchodní partnery o spolupráci. Nabídněte jim zaslání ukázkových čísel a vyžádejte si jejich názor. Spoléhejte tak trochu na ješitnost, řada lidí bude vnitřně potěšena, pokud projevíte zájem o jejich „odborný“ posudek vašeho díla.

A kam že ho umístit?

Přihlašovací formulář k odběru newsletteru umístěte v „prodejní“ stránce na její prominentní část. Jednoznačně by neměl chybět v horní třetině web stránky, na kterou čtenář namíří pohled hned po jejím načtení a podobně pro něj využijte i druhou značně frekventovanou část webu – tj. konec web stránky, na který se dostanou návštěvníci rolováním.

Vaše newslettery můžeme psát i rozesílat za vás. Umíme to, máme dobré nápady a dlouholetou praxi. Spojte se s námi a my vám pomůžeme získat nové odběratele a zákazníky.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.