Proč se lidé odhlašují z vašich newsletterů

Rozesíláte newslettery a s nelibostí v statistikách sledujete, jak vám odběratelů nepřibývá – ba naopak, že se vám odhlašují?

Jakmile zaznamenáte nevalná statistická čísla, je třeba se nad situací zamyslet. U newsletterů je v zásadě běžné, že někteří odběratelé se vám budou odhlašovat. Patří to k přirozenému vývoji na trhu a není na tom nic divného. Každý týden zaznamenáte příchod nových odběratelů a odchod některých stávajících.

Alarmující ovšem je zastavení přílivu nových odběratelů, nebo dokonce jejich pokles. Statistiky s těmito údaji sledujte rozhodně pozorně a pokud je váš poskytovatel newsletterového řešení nenabízí, najděte si rychle jiného.

Nedělejte z obsahu reklamní leták

Mezi nejčastější chyby při rozesílání newsletterů patří absence kvalitního obsahu. Kvalitního myšleno z pohledu čtenáře. Newletter je „nepovinná“ aktivita zákazníka a bude ho číst jen v případě, že mu něco vyřeší, objasní či s něčím pomůže.

Je velkou chybou plést si newsletter s reklamním letákem a naplnit ho plytkým vychvalováním zboží či služby. To čtenáře nezajímá, tím je zahlcován celý den, bombardován zleva zprava a rozhodně na to nechce narážet ještě v mailech. Jeho jediná otázka je: „Jak to poslouží mně?“ „Jak tohle vyhoví mým potřebám?“

Budete-li tedy např. psát pro firemní klientelu, pak lze očekávat že příjemce bude zejména zajímat :

Neodbýt přípravu

S odlivem zájmu o newslettery často souvisí to, že ve firmách není jejich přípravě věnována dostatečná pozornost a čas. Kvalitní newsletter nevznikne za pár minut, nelze jej připravit během přestávky na kávu.

Pokud má mít výsledky, je třeba se mu seriózně věnovat. Stanovte kompetence – tj. osobu, která nese odpovědnost za newsletter, jeho obsah a za výsledky, které taková emailová komunikace přináší.

A někdy se ukáže rychlejší a jednodušší, svěřit odpovědnost za emailových newsletter externím pracovníkům nebo subdodavateli. S newslettery vám pomůžeme, dejte nám vědět.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.