Proč používat reklamní banner

15. 10. 2020

Webový Online Pilot

Prostřednictvím internetu probíhá ve světe den ode dne více a více nákupních rozhodnutí a abyste sami sebe dobrovolně nevyřadili z boje o klienta, nesmíte internetovou reklamu opomíjet. Jednou z nejúčinnějších forem internetové reklamy je stále reklamní banner.

Výhody banneru

  • Reklamní banner se vždy nachází na psychologicky nejzajímavějších místech každé www stránky, v místech, kam prokazatelně směřují první pohledy každého příchozího návštěvníka.
  • Bannerová reklama bývá na stránce zpravidla to nejvýraznější a má schopnost velmi rychle vizuálně upoutat pozornost čtenáře. Nelze ji přehlédnout a jen velmi obtížně ji čtenář může ignorovat.
  • Bannery jsou nesmírně flexibilní, lze rychle a pohodlně měnit jejich obsah i design, frekvence zobrazování a stránky, na které zájemce přivedou.
  • Bannery jsou cílené – prokliky do nich učiní jen skutečný zájemce o jeho obsah. Tímto získáváte na své www stránky cenné návštěvníky, kteří na ně přišli z vlastní vůle a se zájmem o vaši nabídku.
  • U bannerů lze  monitorovat  úspěšnost a podle toho, jak se vyvíjí průběh reklamní kampaně ( např.kdy, kolik návštěvníků na banner kliká) lze ihned reagovat různými úpravami a změnami.
  • Parametry zobrazování bannerů jsou variabilní, lze si určit čas, kdy se budou zobrazovat, četnost opakování apod.
  • Některé formáty (GIF) umožňují animované bannery, některé naopak mimořádně přesné zobrazování fotek (JPEG). Zvlášť kreativní návrh umožňují flash bannery.
  • Reklamní banner má na internetu dvojí účinnost, účinkuje nejen samotnými prokliky, ale i jako prostá vizuální forma, tím že ho návštěvník stránky jednoduše shlédne.
  • Cena bannerů není nijak vysoká a ve srovnání s jinými druhy reklamy (např. televizní reklamou) vycházejí levně.

Reklamní banner – slabé stránky

  • Banner je výrazně omezen plochou a tím klade nároky na skutečně kvalitní obsah (stručná, vtipná, krátká nosná myšlenka) i zpracování (grafika, animace).
  • Bannery jsou bezesporu pociťované částí internetových návštěvníků jako rušivé při čtení textu a rozptylující. Někteří uživatelé je umí ignorovat a zobrazení některé bannerové reklamy je i možné na počítači zablokovat.

Bannery by mohly v důsledku toho u někoho vzbuzovat smíšené pocity, ale je nutno si uvědomit i druhou stranu mince. Obsah internetu je stále pro všechny zadarmo a reklama jako bannery apod. jsou mnohdy jediným zdrojem příjmů provozovatele www stránek. Bannery mají tudíž své opodstatnění a je s nimi potřeba v budoucnu stále počítat.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI