Jak na kvalitní webové stránky a proč mít dobrý firemní web?

13. 4. 2022

Webový Online Pilot

Firemní webové stránky v mnoha ohledech nahradily papírové vizitky i další fyzické propagační materiály. K tomu, aby byl váš firemní web úspěšný a přinášel vám co největší užitek mu ovšem musíte věnovat určitou péči, díky které dosáhnete kýžené kvality. Jak takové kvalitní webové stránky připravit a proč vůbec mít dobrý firemní web?

PROČ MÍT DOBRÝ FIREMNÍ WEB A JAK VYPADÁ?

Firemní web je vaše vizitka, prezentace vašich předností a důvodů, proč využívat právě vaše služby nebo nakupovat vaše produkty. Ani zdaleka dnes nestačí na stránky vložit kontaktní informace a popis služeb.

Dobře vytvořený a správně spravovaný web je na první pohled sympatický. Je nekomplikovaný a přehledný. Nikdo dnes nemá chuť se prokousávat stránkami se složitou strukturou nebo uživatelským rozhraním, které není optimalizované pro různé úhlopříčky obrazovek.

Při tvorbě struktury se vžijte do nově příchozího a co nejvíc mu procházení webem usnadněte. Pamatujte, že dobrý web naviguje intuitivně. Zdůrazněte jen zásadní informace, formulujte pochopitelně a zjednodušujte ikonami. A aby vás vyhledávače zobrazovaly, doplňujte web rozšiřujícími články s kvalitním obsahem.

Zkrátka se snažte udělat dojem, a to nejen na návštěvníky, ale i vyhledávače. Pouze tak k vám firemní web přivede nové zákazníky a bude úspěšný.

JAK NA KVALITNÍ WEBOVÉ STRÁNKY?

Dobrý web se neobejde bez pravidelné údržby. Redesign nebo jednorázový zásah SEO specialisty vám sice může pomoci, ale situaci zcela neřeší. Pokud chcete, aby byly vaše firemní webové stránky kvalitní a aby generovaly organickou návštěvnost, musíte tvořit kvalitní a relevantní obsah. A jak se pozná kvalitní, relevantní obsah?

Přeci tak, že na vaše webové stránky přivede návštěvníky. Při psaní textů na web nestačí cílit na vyhledávaná klíčová slova, musíte přijít s něčím, co vašim čtenářům pomůže vyřešit problém nebo usnadní práci.

ÚSPĚŠNÝ WEB A OBSAH STRÁNEK

Povaha takového obsahu záleží čistě na zaměření vašich služeb. Může se jednat o tipy, jak pracovat s prodávanými výrobky nebo návody na práci se souvisejícími nástroji. Veškerý obsah webu by však měl být relevantní k tomu, co nabízíte a také komu to nabízíte.

S cílením na konkrétní skupinu zákazníků vám pomohou persony – představa ideálního klienta, pro kterého budete texty na stránky tvořit. Text pak doplňte relevantními odkazy na související články z vašeho firemního webu i externími zdroji, ze kterých jste čerpali, nebo kde může čtenář zjistit další informace.

Odstavce je dobré proložit také ilustračními obrázky, videi nebo infografikami, prostřednictvím kterých zvýšíte vizuálnost obsahu a usnadníte jeho pochopení. Ilustrace vždy vytvářejte tak, aby byly relevantní k obsahu a nezapomeňte u nich uvést ALT popisek ani titulek v textu.

KVALITNÍ WEBOVÉ STRÁNKY VZBUZUJÍ DŮVĚRU

Kvalitní webové stránky v návštěvnících vzbuzují důvěru nejen vzhledem a pravdivými informacemi, ale i gramatikou a pravopisem. Všechny texty, které na web umístíte, proto před publikováním nechte zkontrolovat spolupracovníky nebo alespoň textovým editorem, například Wordem. Není nic horšího, než na stránce s popisem služeb najít překlepy či pravopisné chyby.

DOBRÝ WEB JE RYCHLÝ A SROZUMITELNÝ

Dobrý firemní web návštěvníkům usnadňuje průchod všemi stránkami, rychle se načítá a je optimalizovaný pro různá zařízení i úhlopříčky obrazovek. Nepřidávejte na web žádné zbytečné stránky, omezte pole ve formulářích a využívejte hierarchii nadpisů i různé řezy písma ke zdůraznění nejdůležitějších informací.

Dobrý a kvalitní firemní web zkrátka přináší svým návštěvníkům přesně to, pro co si přišli. Pomůže vám budovat dobré jméno firmy a přivede nové zákazníky, kteří vám pomohou dále růst. Pokud potřebujete se správou stávajícího webu nebo tvorbou nových webových stránek pomoci, tak se na nás neváhejte obrátit. Rádi se s vámi sejdeme na bezplatnou konzultaci a připravíme pro vás web, který bude úspěšný.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI