Při tvoření webových stránek myslete na ty, kteří je budou číst

3. 11. 2020

Webový Online Pilot

Chcete mít úspěšné webové stránky? Poznejte v první řadě své návštěvníky!

Návštěvníci denně přicházejí na vaše webové stránky z určitých důvodů a pohnutek a mají různé cíle a záměry. Když je dobře poznáte, budete moci sestavit takový web, který jim bude co nejvíc vyhovovat- čímž významně ovlivníte jeho návštěvnost i úspěch. Při tvoření webových stránek se zaměřte na typologii svých návštěvníků.

Podle čeho návštěvníky webu rozčlenit?

Pro účely úspěšnosti webu je základním kritériem důvod, tj. proč a také jak návštěvníci na váš web přišli.

I. JAK?

Cílený návštěvník: ten, který přišel na váš web záměrně, „propracoval se“ k vám pomocí zadávání slov/výrazů ve vyhledávačích, nebo proklikal souvisejícími weby se záměrem najít takový, jako je ten váš. Neměli byste to zklamat v žádném směru: obsah vašeho webu by pro něj měl být jasný a úplný, měl by na něm rychle a nekomplikovaně najít to, pro co přišel, měl by mít možnost jednoduše vás kontaktovat, učinit objednávku, nebo jinými kroky zahájit komunikaci s vámi.

Náhodný návštěvník: ten, kdo se dostal na vaše www stránky náhodou, nebo dokonce omylem. Bylo by dobré, pokud by ho obsah nebo forma webu přesto zaujali a „chytili“, on zůstal a četl vaše texty, zjistil kdo jste, co nabízíte, jak byste mu mohli být někdy užiteční.


II.PROČ?

Hledají informace – tito návštěvníci mají nějaký aktuální problém, požadavek, téma. Na internetu hledají pro něj návody, řešení, vysvětlení. Nejsou připraveni zatím nic objednávat ani nakupovat. Chtějí si ovšem prohloubit znalosti v problematice, kterou se vaše firma zabývá.

Chtějí se bavit – cílem těchto návštěvníků je rozptýlení, zábava. Potřebují se pobavit, odreagovat či jinak „zabít“ čas.

Hledají konkrétní produkt či službu – tito návštěvníci mají problém či potřebu, kterou chtějí řešit nákupem nějaké služby nebo zboží. Na internetu vybírají cíleně vhodného dodavatele.

Naučte se oslovit každého návštěvníka

Snažte se při tvoření webových stránek oslovit návštěvníka z kterékoli výše uvedené skupiny. Těm, kteří hledají informace, je potřeba je poskytnout. Cílem je utvrdit tuto skupinu čtenářů v přesvědčení, že právě vaše webová stránka a vaše firma je vhodná autorita v daném oboru, v dané problematice. Jakmile získají návštěvníci tento dojem, zamíří příště rovnou na vaše stránky. Zároveň bude navázáno první vlákno důvěry nezbytné pro to, aby tito příchozí objednali vaše služby nebo zboží.

Pro ty, kteří chtějí něco koupit, mějte připravenu co nejpřesnější nabídku. Důležité je vždy se zaměřit na to, jakou má návštěvník webu – potenciální klient – potřebu či problém. A nabídnout své produkty a služby jako jejich řešení. Pokud takovýto návštěvník již dříve pojal k vaší firmě důvěru, pak se prodejní proces značně ulehčí.

Mohlo by se zdát, že pro firemní stránky je kategorie návštěvníků, kteří se chtějí bavit, zbytečná. Nepodceňujte ji však! Je to rozsáhlá skupina zahrnující jedince s mnoha individuálními potřebami tj. potenciálem pro budoucí nákupy nebo odběr vašich služeb. Jde o návštěvníky, kteří momentálně tráví volný čas na internetu, ale využívají jej samozřejmě i ve svých profesních nebo podnikatelských pozicích.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI