Na co myslet, než rozešlete newsletter

Newsletter je pravidelně rozesílaný informační email pro komunikaci s vašimi stávajícími a budoucími zákazníky. Je to moderní, levná a nevtíravá metoda propagace a pokud ještě newslettery nerozesíláte, měli byste určitě začít. Než je ale začnete rozesílat, dobře si ujasněte základní okolnosti.

Komu mail newsletter zasílat

Nejčastější skupinou příjemců jsou vaši již existující zákazníci. Na tyto klienty má každá trochu schopná firma samozřejmě emailové kontakty a je pak jednoduché je pro tento způsob marketingu využít. Přesto ale nezapomeňte, že je prvním pravidlem slušnosti (a také zákonným požadavkem), vyžádat si (pokud ho již nemáte) souhlas adresáta s přijímání newsletterů.

Druhou skupinou příjemců jsou ti, kteří navštíví vaše reprezentativní a dobře vytvořené www stránky naplněné zajímavým a přínosným obsahem a tím motivováni přihlásili se na nich sami k odběru dalších informací a zpráv od vás – tj. newsletterů. A vedle této rostoucí skupiny příjemců to mohou mj.být i lidé, kteří vám nikoli přes web, ale jinak (osobní setkání na veletrhu, schůzka, kontakt v prodejně apod.) svěřili svůj emailový kontakt.

Podle charakteru vašeho podnikání můžete newslettery rozesílat i jiným okruhům adresátů, např. speciální skupině partnerů/zprostředkovatelů, kteří pro vás získávají zákazníky. I s nimi je vhodné vést pravidelnou emailovou komunikaci.

Jak často rozesílat

Newsletter by měl být rozesílán pravidelně. Než odešlete ten úplně první, promyslete, jak často jej budete rozesílat. Je určitě správné připomínat se potenciálním klientům, nicméně nemá smysl zahlcovat jejich emailovou schránku každý den. Takový newsletter by účinkoval naprosto opačně a příjemci by se velice brzy z jeho odběru odhlásili.

Frekvence rozesílání newsletteru závisí na typu vašeho podnikání: dobře fungující realitní agentura může informovat o zajímavostech v branži a aktuálním stavu prodaných a nově nabízených nemovitostí 1xtýdně, eshop s elektronikou může zvolit podobnou frekvenci mailingu, naproti tomu menšímu finančnímu poradci postačí pro newsletter o novinkách v pojištění a hypotékách frekvence měsíční. Četnost rozesílání se může i během roku měnit. Cestovní kancelář zaměřující se na dovolené u moře bude častěji rozesílat aktuální newslettery od května do září a pneuservisy by o sobě měly dát vědět vždy před sezónou přezouvání pneumatik.

Jak zařídíte rozesílku– technická stránka věci

Samotné rozesílání newsletteru zahrnuje několik kroků, zejména: sběr emailových adres a dalších relevantních informací pomocí formulářů, automatické ověřování těchto email adres a získávání souhlasu příjemců se zasíláním, jednoduchou správu seznamů kontaktů a filtrování podle různých kritérií, možnost zasílat textové i HTML varianty zprávy, jednoduchou možnost odhlašování ze seznamu. Dobře k tomu poslouží některá specializovaná aplikace, která nabídne mnoho funkcí včetně rozesílání grafických předloh, evidenci adresátů, vyhodnocování a statistiky, rozesílání dle určitých kriterií apod.

Vzhledem k určitému stupni náročnosti rozesílání newsletterů ovšem doporučujeme, pokud nejste zrovna odborníkem v daném oboru, využít specializovaných služeb pro rozesílku a technické zajištění emailového marketingu.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.