Jak zvýšit prodej a získat zakázky díky firemnímu webu

3. 12. 2020

Webový Online Pilot

Pokud potřebujete zvýšit prodej nebo jej alespoň stabilizovat, pak vaši obchodníci musí dodržovat následující posloupnost:

  • důvěra,
  • vztahy,
  • autenticita,
  • přesvědčivost,
  • odbornost.

Všechny tyto body musí splňovat i váš web, pokud má být přínosem pro vaši firmu a přinášet výsledky, které od něj očekáváte. Platí to jak pro B2B web, tak i pro weby zaměřené na koncového zákazníka.


Jak lze budovat důvěru klienta díky webu

Důvěra ve vaší firmu bude klíčová emoce, kterou klient potřebuje, aby se s vámi rozhodl úzce spolupracovat. Pokud máte důvěru zákazníka, prodáte víc. A možná prodáte i za vyšší cenu.

Budovat důvěru lze i díky webu. Základní prvky, které nezbytné pro získání důvěry klienta potřebujete, jsou na webu tyto dva body.

Důležité informace o vaší firmě a lidech

Na vašem webu by měla určitě existovat stránka “O nás”, kde budete psát o své firmě. Obsah stránky by měl zahrnovat historii firmy, jak dlouho firma funguje. Kdo je majitel společnosti a kdo společnost řídí. Jak dlouho působí současný management ve firmě.

Ujistěte se, že je na webu dostatek informací o kontaktech na jednotlivé lidi nebo na ty nejdůležitější osoby. Klient by měl mít možnost telefonicky se s vámi spojit, a nebo vás přímo navštívit osobně. Nespoléhejte pouze na online komunikaci.

Vzhled webu

Váš web nemusí obsahovat ty nejúžasnější webové prvky, které jsou zrovna “módní”. Měl by však zapadat do aktuální situace ve světě webového designu.

Po technické stránce by na webu neměly být vidět žádné chyby a měl by fungovat, jak má. Zvolte vhodné doménové jméno. To vše má význam.


Vytvořte a udržujte vztah s návštěvníkem vašeho webu

Většina návštěvníků webu není připravena hned něco koupit. Podle statistik hned nakupuje pouze 1 % návštěvníků. Ti ostatní jsou na webu z jiného důvodu. A s nimi je potřeba navázat vztah a podchytit jejich zájem o vaše výrobky či služby.

To zařídíte nejlépe tak, že jim nebudete hned něco prodávat. Naopak, budete je zásobovat informacemi, které hledají. Kvůli kterým přišli na váš web. Běžně to bývají odpovědi na jejich otázky. Nápady a doporučení k řešení jejich potřeb.

Navažte kontakty s návštěvníky webu

Pro dlouhodobý kontakt s potenciálním klientem je třeba z anonymního návštěvníka webu udělat někoho, na koho znáte nějaký kontakt. V případě webů a online prostředí je to nejčastěji email.

Email vám návštěvníci nedají jen tak. Jsou však ochotni jej směnit. Např. za zajímavé informace.

Díky tomu, že získáte email, můžete nyní již konkrétního člověka pravidelně nebo nepravidelně oslovovat s dalšími zajímavými informacemi. Pamatujte, nechcete hned prodávat. To totiž takového návštěvníka odradí. On se potřebuje teprve propracovat do stavu, kdy od vás bude něco chtít.

Díky emailu už to pro vás není anonymní návštěvník vašeho webu. Ale potenciální zákazník, se kterým musíte dáte budovat vztah.


Buďte na webu autentičtí

Pro zvýšení autentičnosti by váš web měl působit jako další “člen” vaší firmy. Mělo by být hned jasné, že je její součástí. Měl by být jasně propojený s tím, jak jako firma vystupujete. Ale také jak vystupují vaši zaměstnanci.

Používejte stejné barevné kombinace a styl, jako máte i na dalších informačních materiálech. Používejte stejné logo. Graficky slaďte webovou prezentaci s celou vaší firmou.

V rámci obsahu používejte jazyk, jakým hovoříte s vašimi klienty. Přirozeně se přizpůsobte jazyku vašich klientů.

Aby čtenář, který se vám rozhodne zavolat a probrat některé věci osobně, nemusel hledat spojení mezi ústním sdělením a obsahem na webu. Aby byly všude stejné pojmy.

Zkuste i něco speciálního

Pokud je něco, co je charakteristické pouze pro vaši firmu nebo vaše kolegy, ukažte to. Použijte fotografie nebo videa. Nebojte se ukázat, že si obchodní ředitel vaší firmy oblibuje žluté ponožky.

A pokud máte více prodejen, najděte spojovací prvek, který zákazník najde všude.


Přesvědčivost webu pomáhá získávat věrné zákazníky

Pokud už jste návštěvníka webu zaujali a rozhodl se zůstat déle či získat více informací o vás, můžete zkusit ukázat svou přesvědčivost. Jelikož potřebujete přeměnit prostý zájem čtenáře vašeho webu v přesvědčení, že jste to právě vy, kdo rozumí jeho starostem a problémům.

Pojmenujte problémy, se kterými se zákazník potýká

Ukažte, že znáte jeho situaci, aniž byste hned něco prodávali. Díky takovému postupu čtenář nabude dojmu, že si navzájem rozumíte.

Pak můžete pokračovat v postupném nahřívání díky komunikaci. Jakmile máte pojmenovaný problém, ukazujte možnosti, které vedou k jeho řešení. Jaké benefity dotyčný získá, pokud se jeho problém vyřeší. Stále nic neprodáváte. Snažíte se pouze přeměnit „bolístku“ čtenáře v zájem o její vyřešení.

Dívejte se na to z pohledu svého čtenáře. Není cílem mu ukázat jednotlivé vlastnosti vašeho produktu nebo služby. Naopak ukažte mu výhodu, kterou získá při vyřešení problému. Takovou, kterou poskytuje ve výsledku i vaše nabídka. Pouze ji přímo nezmiňujte.

Lidé jsou konzervativní a někdy trvá dlouho, než se sami od sebe rozhodnou udělat krok, který jejich „bolest“ vyřeší.

Pokud však dostanou dobrý impuls zvenčí, může se toto jejich rozhodování urychlit. A pokud právě vy budete tím, kdo jim ukáže, že jste na stejné vlně, že jim rozumíte, nebudou hledat jiný zdroj řešení.

Vyzvěte čtenáře k akci

Každá stránka vašeho webu by měla má mít svůj smysl, svůj cíl. Proč na tom webu vlastně je.

Jedním z cílů bývá přimět čtenáře k nějaké akci. Tím může být odeslání formuláře se žádostí o schůzku. Ale také třeba něco jiného, například žádost o zaslání případové studie – poskytnutí emailové adresy nebo odkaz na další zajímavé informace na vašem webu.


Odbornost na webu nesmí chybět

Ukázat, že jste na dané téma skutečně ta pravá volba je nezbytné. Musíte potvrdit názor vašeho potenciálního klienta, že si vybírá dobře – tedy vás.

Součástí webu musí být ukázky vaší práce. Co jste udělali. Jak fungují řešení, která jste uvedli do praxe. Sekce reference nebo případové studie by měly tvořit nezbytnou součást vašeho webu.


Dobře vytvořený web patří do obchodního týmu jako jeden z nezbytných prvků. Pomocí dobrého webu můžete zvýšit svůj prodej, přivést nové zákazníky nebo získat podporovatele své značky a produktů.

Pravidelně tedy doplňujte svůj web tak, aby dokázal obchodu pomáhat díky výše uvedeným bodům.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI