Jak psát text na úrovni

3. 11. 2020

Webový Online Pilot

Ať už se rozhodnete psát web o čemkoli, snažte se o vysokou kvalitu obsahu. Rozhodně psaní svých textů pro web nepodceňujte. Je nepodstatné, zda je to o střešní krytině, kterou vyrábíte, nebo o vaření piva, o prodeji dětské obuvi, o poskytování internetové konektivity nebo provozu vaší kavárny – jakmile se o tom rozhodnete dát světu vědět prostřednictvím www stránek, spustili jste tím svou veřejnou prezentaci a vystavili vlastní vizitku všem na oči.

Svět se točí kolem obsahu

Vše, co si každý návštěvník vašich www stránek přečte, by mělo být smysluplné, vhodně stylizované a správně strukturované. Návštěvníci si zpracování přijímaných informací vždy zjednodušují a obsah webu si přímo ztotožní s vámi a vaší firmou. Děláte maximum pro to, aby vás v jejich očích nedegradoval?

Jsou vaše webové texty aktuální a zajímavé? Promysleli jste vůbec, komu je váš web adresován? Přizpůsobili jste psaní textu pro web obsah, rozsah i styl vyjadřování? Jsou vaše texty dobře pochopitelné?

To vůbec nejdůležitější

Při psaní textů pro web buďte výstižní a struční. Článků na internetu je obrovské množství, zatímco času na jejich přečtení minimálně. Rozvláčné texty dnešní čtenáře nezajímají. Vždy si snažte skutečně dobře ujasnit hlavní myšlenku vašeho sdělení, ať už je jakákoli, vložte ji do názvu stránky a skálopevně se jí držte. Podle názvu vás zájemci o dané téma najdou a dokážete-li ve vašem textu zpracovat jasně a nekomplikovaně avizované téma, získali jste pravděpodobně dalšího spokojeného návštěvníka.

Pokud osadíte např. některou svoji stránku nadpisem „Zásady bezpečné jízdy na namrzlé vozovce“, předložte čtenářům přehledně sepsaný výčet jednotlivých zásad a neodbíhejte k informacím o různých typech sněhu a ledu na vozovce, o zimní výbavě každého řidiče ani k rozsáhlým statistikám zimní nehodovosti. Bude-li to přínosem, vytvořte pak další samostatné stránky s názvy jako “ Nezapomeňte na zimní výbavu! “ a „Proměny a podoby zimní vozovky“ aj.

Jakéže tedy mají být

Pište pro váš web texty

  • stručné, jasné,výstižné
  • pro dobrou orientaci správně opticky rozčleněné
  • vždy k věci, s případnými odkazy na další články
  • tematicky kompaktní s názvem
  • čtivé (pestrost, volba slov, délka vět, oslovení, citáty,…)
  • stylisticky adekvátní (psát pro ty, kterým je to určeno)
  • informačně kvalitní (bez okolní omáčky, ale zásadní sdělení)
Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI