Tajemství úspěchu při používání emailu v marketingu je najít ten nejvhodnější způsob, jak příjemce zaujmout a přeměnit jej na zákazníka (konverze). Dobře sestavené automatické emailové série zpráv se tomuto cíli mohou velmi dobře přiblížit.
Existuje velká řada způsobů, jak mohou automatické zprávy (autorespondery) plnit svou funkci. A i když záleží na tom, jaký typ podnikání provádíte, jaké produkty či služby prodáváte, své uplatnění najdou vždy.
První dojem obecně v životě vždy hraje zásadní úlohu. Pokud se vám podaří zabodovat hned v úvodu, máte vždy napůl vyhráno. Nejinak je tomu tak i při emailových kampaních.
Uvítací email je jedna z prvních zpráv, kterou od vás příjemce obdrží. Statisticky je to často jeden z nejčtenějších emailů. Příjemce se dobrovolně k odběru vašich newsletterů a k emailové komunikaci přihlásí, takže lze předpokládat, že není dosud unaven čtením zasílaných emailů, ani dosud neotupěl k dané oblasti nabídek. Nepropásněte tedy tuto jedinečnou příležitost a udělejte ten nejlepší dojem. Ale pozor – nejlepší dojem v žádném případě neznamená nabídku přetékající neodpovídajícími superlativy a lživými výhodami, doplněné hromadou obrázků zkreslující realitu!
Pokuste se nevtíravě vyvolat příjemné asociace k vaší firmě, zbožím, službám i očekávání pro další emailovou komunikaci. Pokud se vám to povede, vytvořili jste si pevný výchozí bod pro jednodušší přesvědčování k nákupu vašeho produktu či služeb. Příjemný dojem vytvořený v úvodu zužitkujete nyní jako katalyzátor zákazníkova rozhodovacího procesu.
Co obsahuje uvítací série?
Nastavte zasílání automatických uvítacích emailů každému, kdo se přihlásí k odběru vašich zpravodajů/newsletterů. Krátká série by měla obsahovat několik základních částí, tři „P“.
Dříve nebo později se z některých příjemců vašich zpráv stávají pasivní osoby. Buď vaše newslettery bezmyšlenkovitě přelétají očima, nebo je už ani neotvírají. Ovšem fakt, že se z odběru vašich zpráv dosud neodhlásili svědčí stále o jejich jistém zájmu o vás, vaše zprávy a služby.
Pro ně je vhodné připravit si speciální emailovou sérii, která se pokusí je přivést k životu. Zprávy, které se nějak výrazně odliší, zaujmou a probudí příjemce z jeho letargie. Jako jeden z vhodných nástrojů se např. jeví zahrnutí činností, které přiměje čtenáře k aktivitě jako dotazníky, ankety, soutěže.
Uvedené dva způsoby nepředstavují jediné možnosti, jak využít automatické emailové série (autorespondery) v marketingu. Patří ovšem k těm základním. Zjistěte, jak váš dodavatel služby rozesílání newsletterů umožňuje tyto série nastavit a začnete s jejich tvorbou ještě dnes. Případně nám napište, rádi vám s tím pomůžeme.