Jak zvýšit prodej eshopu nebo prezentačního webu

20. 7. 2021

Webový Online Pilot

Prezentační weby a eshopy jsou vytvářeny s jediným cílem – přivést nové klienty, udržet si ty stávající a generovat zisk. Bohužel ne každý eshop nebo www stránky však pracují tak, jak by si jejich majitelé představovali. Připravili jsme pro vás proto souhrn tipů, jak zvýšit prodej nejen na eshopu.

Jak zvýšit prodej eshopu

Vyšší obrat eshopu nebo více poptávek z prezentačního webu nikdy nepřijdou samy od sebe. K tomu, aby byl váš webový projekt úspěšný, potřebujete, aby vaše stránky navštěvovalo co možná nejvíce návštěvníků a aby měli motivaci, která je přiměje učinit aktivní krok – navázat kontakt či provést objednávku.

Jak zvýšit návštěvnost webu

Prvním tipem, jak zvýšit prodej eshopu, je tedy zvýšení návštěvnosti. Žádné podnikání se neobejde bez klientů nebo zákazníků. V online světě tak stejně jako v tom reálném potřebujete být vidět. Když o vás zákazníci nevědí, tak vás nemohou navštívit. V kontextu webů a eshopů proto hraje důležitou roli takzvaná optimalizace pro vyhledávače – SEO.

SEO je soubor technik, jejichž dodržování vám dopomůže k tomu, aby se váš  web či eshop vyskytl na první stránce výsledků vyhledávání potom, co zákazník zadá příslušné slovo. Je prokázáno, že většina uživatelů při procházení internetu registruje pouze první stránku vyhledávání. Platí tedy, že čím výše se umístíte, tím větší máte šanci na konverzi – například dokončení nákupu.

jak zvýšit návštěvnost eshopu

Proces optimalizace pro vyhledávače přitom rozhodně není zábava na pět minut. Zabývají se jí specializovaní odborníci, kteří vědí, jak fungují vyhledávací algoritmy a snaží se vaše stránky přizpůsobit tak, aby vykazovaly co možná nejlepší výsledky.

Všechny úspěšné weby a eshopy pak mají společný jeden důležitý znak – kvalitní, originální a smysluplný obsah. Ten se týká nejen produktových stránek, ale i souvisejících článků. Například s tipy, které návštěvníkům usnadní život nebo objasní nejasnosti, které se s daným tématem pojí. Pokud tak vlastníte eshop prodávající televize, můžete sepsat článek s tipy, jak vybrat televizi a umístit ho na svůj blog.

Jak zaujmout návštěvníky a zvýšit prodej eshopu

Málokdo brouzdá po internetu jen tak. Většina návštěvníků hledá faktické informace, konkrétní údaje, návody, rady, zboží či služby, které potřebují pro své činnosti a pro řešení svých situací a problémů. Pokud je váš firemní web či eshop zaujme a najdou na něm, co hledali, máte z půlky vyhráno.

Dokáže-li návštěvníkovi váš web v první chvíli poradit a ukáže-li mu bez zbytečného obalu, jak by mohl u vás jednoduše své požadavky vyřešit (navíc v ucelené a uživatelsky přívětivé formě), získáváte ihned jeho sympatie. V přemíře dnešní internetové nabídky se tím okamžitě pozitivně vyčleníte a nyní zbývá jen krůček tomu, aby si zvolil právě vás jako dodavatele požadovaného zboží nebo služby.

Dalšími podstatnými kroky pro zvýšení vašeho prodeje prostřednictvím vlastních www stránek je zahájení přímé komunikace s návštěvníkem a jeho navedení k akci, tj. objednávce vašich služeb či produktů nebo konkrétního sjednání obchodní schůzky. Tomu ovšem musí být vaše stránky přizpůsobené.

Pokud potřebujete s optimalizací nebo přípravou obsahu pro vaše webové stránky pomoct, tak nás neváhejte kontaktovat. Rádi vám pomůžeme dosáhnout kýženého úspěchu.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI