Důvěryhodnost webu jako součást prodejní strategie

5. 1. 2022

Webový Online Pilot

Internet zlehčuje život miliardám podnikatelům po celém světě. Jednoduché webové stránky si však dnes může dovolit v podstatě každý a je tak stále těžší rozeznat, kdy začínáte spolupráci se skutečným odborníkem a kdy s člověkem, který se na vás snaží pouze vydělat. Klíčovým faktorem je zde důvěryhodnost. Poradíme vám, jak zvýšit důvěryhodnost svého webu a budovat lepší vztahy se zákazníky.

Proč se starat o důvěryhodnost svého webu?

Je-li váš web považován za důvěryhodný, je to jednoznačně vaše konkurenční výhoda. Neváhejte a využijte ji jako součást své prodejní strategie! Důvěra je přeci základ každého obchodního vztahu. Na důvěryhodném webu stráví návštěvník prokazatelně více času a jeho ochota rovnou zakoupit nebo objednat je 13x vyšší než u neověřené a nedůvěryhodné firmy.

Nový návštěvník, který přijde na vaše webové stránky, neví o vás a vaší firmě nic. V rámci své prodejní strategie se ho snažíte přesvědčit, aby vydal ze své peněženky nebo účtu peníze za vaše zboží či služby. On by se ale rád ubezpečil, že jste seriózní firma. Přitom má jen omezené možnosti, jak si ověřit vaši skutečnou existenci a víc se o vás dozvědět. Usnadněte mu to!

Obal stále prodává aneb nešetřete na web designu

Pokud váš web navštíví nový návštěvník, tak máte zhruba dvě vteřiny na to, abyste zaujali jeho pozornost. Toho nedocílíte ani kvalitním textem ani množstvím peněz, které vrazíte například do PPC reklamy. Jedinou cestou, jak zaujmout něčí pozornost je vzhled – přívětivý, jednoduchý, korespondující s aktuálními trendy.

Obecně platí, že hezký (líbivý) web, přehledný, jasný, ve kterém se dobře orientuje, považují návštěvníci automaticky za důvěryhodný.

První dojem je zkrátka pouze jeden. Jestliže se vaše webové stránky načtou dostatečně rychle, nevyděsí návštěvníka vyskakovacími okny nebo obrovským množstvím reklam, tak máte velkou šanci, že skutečně začne konzumovat obsah, který mu předkládáte.

Tuto konzumaci pak můžete ještě uspíšit prvkem na stránce, který bude propagovat vaší konkurenční výhodu – v případě e-shopu například banner proklamující bezplatnou dopravu.

Když navíc „pěknou fasádu“ webu doplníte přehlednou navigací a srozumitelnou strukturou, ve které se návštěvníci snadno a rychle zorientují, tak máte v podstatě vyhráno.

Stránka „O nás“ jako vizitka firmy

Čím víc sdělíte o sobě údajů, tím vyšší důvěru získáte. Dáte najevo, že se nijak neskrýváte, že skutečně existujete!

Sdělte o sobě na webu co nejvíc informací, uveďte kompletní adresu/adresy (nejen sídlo firmy, ale i prodejny), všechny dostupné kontakty, především telefonní. Pokud můžete, umístěte v rámci kontaktních údajů přesnou mapku doplněnou o fotografii vaší provozovny. Čím detailnější bude, tím lépe. Fotka výdejního místa s regály plnými zboží zvýší důvěru ve vás víc než např. fotografie budovy zvenku.

Stejně tak se nebojte představit svůj tým. Přidejte na web fotografie vás i vašich spolupracovníků a uveďte jejich pozice. Můžete také specifikovat, v čem jsou dobří, co je baví a čemu se věnují ve volném čase.

Eliminujete tím původní internetovou anonymitu a demonstrujete, že ve firmě pracují „skuteční lidé“. Pokud si potenciální klient spojí fotografii z webu s milým hlasem v telefonu, pocit důvěry ve vás se mu jednoznačně potvrdí.

Sdílejte zkušenosti předchozích zákazníků

V prostředí, kde si jen těžko lze ověřovat pravdivost údajů, jsou reference vašich zákazníků to nejcennější. Získejte hodnocení vás a vašich produktů i služeb od svých skutečných zákazníků a vyvěste je viditelně na web. A to včetně kontaktů pro případ ověření.

Nebojte se a zveřejněte reakce, ohlasy a komentáře zákazníků. Pro nově příchozí na váš web to bude další potvrzení jeho „akčnosti“ a jeho úzkého spojení s reálnými klienty. A neomezujte se jen na chválu! Pokud např. ukážete na příkladu, jak jste ke spokojenosti zákazníka řešili případ nepříjemné reklamace, umocníte tím reálný pocit z webu. Strachu nových klientů před objednávkou u vás lze předcházet i umístěním nabídky zboží či služeb na zkoušku nebo vzorku zdarma.

Reference pak nemusí být pouze součástí webu. Využijte Heuréku, platformu Moje firma na Googlu nebo katalog firem na Seznamu a aktivně své zákazníky vyzívejte k přidávání hodnocení nebo recenzí.

Pokud vaše firma, vaše zboží, služby nebo váš web získaly nějaké ocenění, certifikát, nebo jiné ohodnocení, výrazně zvýšíte svou důvěryhodnost, pokud je na webu vyvěsíte. Stejně tak můžete využít nejrůznější platformy, které se specializují na hodnocení firem a služeb v dané oblasti.

Obsah je král! Kvalitní texty pro web se vám vyplatí

Tvořte a udržujte vysokou kvalitu webu. Vaše texty musí mít dobrý informační náboj a musí být pro čtenáře užitečné a přínosné, při online prodeji popisujte zboží co nejpřesněji a v dostatečném rozsahu s následnou možností vás rychle kontaktovat. Vytvoříte dojem, že o web pečujete a že nemáte co před zákazníkem skrývat.

Vytvořený obsah pak udržujte aktuální. Nic nevyvolá pochybnosti o webu víc než úvodní článek s půl roku starým datem. O svůj web se starejte a zveřejňujte stále aktuální texty. Svou důvěryhodnost zvýšíte i viditelnou nabídkou zasílání pravidelných newsletterů, které jednoznačně klientovi potvrdí vaši trvalou činnost s webem a zároveň váš zájem o prospěch klienta.

Zvýšit důvěru návštěvníka ve vaše www stránky není složité. Udělejte pravidelnou aktualizaci a údržbu webu nedílnou součástí své základní prodejní strategie – a brzy zaznamenáte první pozitivní výsledky. Pokud potřebujete s optimalizací nebo správou webových stránek pomoct. Tak nás neváhejte kontaktovat, rádi s vámi bezplatně probereme váš projekt a navrhneme vhodné řešení.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI