Důvěryhodnost webu učiňte součástí své prodejní strategie

Důvěryhodnost webu při propagaci na internetu je klíčová. Jak si ale v tak anonymním prostředí – jakým internet je – důvěru klientů zajistit?

Je-li váš web považován za důvěryhodný, je to jednoznačně vaše konkurenční výhoda. Neváhejte a využijte ji jako součást své prodejní strategie! Důvěra je přeci základ každého obchodního vztahu. Na důvěryhodném webu stráví návštěvník prokazatelně více času a jeho ochota zakoupit právě nebo objednat je 13x vyšší než u neověřené a nedůvěryhodné firmy.

Nový návštěvník, který přijde na vaše web stránky, neví o vás a vaší firmě nic. V rámci své prodejní strategie se ho snažíte přesvědčit, aby vydal ze své peněženky nebo účtu peníze za vaše zboží či služby. On by se ale rád ubezpečil, že jste seriózní firma. Přitom má jen omezené možnosti, jak si ověřit vaši skutečnou existenci a víc se o vás dozvědět. Usnadněte mu to!

Design webu

Váš design a navigační struktura webu ovlivní návštěvníka hned zkraje a mají největší podíl na hodnocení webu z hlediska důvěryhodnosti. Obecně platí, že hezký (líbivý) web, přehledný, jasný, ve kterém se dobře orientuje, považují návštěvníci automaticky za důvěryhodný.

Informace o vás

Čím víc sdělíte o sobě údajů, tím vyšší důvěru získáte. Dáte najevo, že se nijak neskrýváte, že skutečně existujete! Sdělte o sobě na webu co nejvíc informací, uveďte kompletní adresu/adresy (nejen sídlo firmy, ale i prodejny), všechny dostupné kontakty, především telefonní. Pokud můžete, umístěte v rámci kontaktních údajů přesnou mapku doplněnou o fotografii vaší provozovny. Čím detailnější bude, tím lépe. Fotka výdejního místa s regály plnými zboží zvýší důvěru ve vás víc, než např. fotografie budovy zvenku.

Vaši lidé

Přidejte na web fotografie vás a vašich pracovníků. Demonstrujete tím, že ve firmě pracují „skuteční lidé“. Pokud si potenciální klient spojí fotografii z webu s milým hlasem v telefonu, pocit důvěry ve vás se mu jednoznačně potvrdí.

Reference

V prostředí, kde si jen těžko lze ověřovat pravdivost údajů, jsou reference vašich zákazníků to nejcennější. Získejte hodnocení vás a vašich produktů i služeb od svých skutečných zákazníků a vyvěste je viditelně na web. A to včetně kontaktů pro případ ověření.

Vysoká úroveň

Tvořte a udržujte vysokou kvalitu webu. Vaše texty musí mít dobrý informační náboj a musí být pro čtenáře užitečné a přínosné, při online prodeji popisujte zboží co nejpřesněji a v dostatečném rozsahu s následnou možností vás rychle kontaktovat. Vytvoříte dojem, že o web pečujete a že nemáte co před zákazníkem skrývat.

Zveřejněte ohlasy a nabídněte možnosti

Nebojte se a zveřejněte reakce, ohlasy a komentáře zákazníků. Pro nově příchozí na váš web to bude další potvrzení jeho“akčnosti“ a jeho úzkého spojení s reálnými klienty. A neomezujte se jen na chválu! Pokud např. ukážete na příkladu, jak jste ke spokojenosti zákazníka řešili případ nepříjemné reklamace, umocníte tím reálný pocit z webu. Strachu nových klientů před objednávkou u vás lze předcházet i umístěním nabídky zboží či služeb na zkoušku nebo vzorku zdarma.

Pochlubte se

Pokud vaše firma, vaše zboží, služby nebo váš web získaly nějaké ocenění, certifikát, nebo jiné ohodnocení, výrazně zvýšíte svou důvěryhodnost, pokud je na webu vyvěsíte.

Buďte aktuální

Nic nevyvolá pochybnosti o webu víc, než úvodní článek s půl roku starým datem. O svůj web se starejte a zveřejňujte stále aktuální texty. Svou důvěryhodnost zvýšíte i viditelnou nabídkou zasílání pravidelných newsletterů, které jednoznačně klientovi potvrdí vaši trvalou činnost s webem a zároveň váš zájem o prospěch klienta.

Zvýšit důvěru návštěvníka ve vaše www stránky není složité. Udělejte pravidelnou aktualizaci a údržbu webu nedílnou součástí své základní prodejní strategie – a brzy zaznamenáte první pozitivní výsledky.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.