Co je ppc reklama

PPC je odkazová reklama, za kterou zadavatel platí až při prokliku návštěvníka (zkratka ppc=pay per click).

Má formu plochy nebo řádku, který je barevně, rámečkem nebo jinak odlišený od ostatního textu. Její zobrazení u textu nebo ve výčtu odkazů je zdarma a zpoplatňuje se až konkrétní počet prokliků na ni. Návštěvník je po kliknutí na ppc většinou odveden na speciální stránku inzerenta, která má mít obsah shodný s klíčovým slovem ppc reklamy.

PPC reklama je velmi efektivní a má pro inzerenta velké množství výhod, v první řadě tu, že za ní platí až teprve, když zájemce skutečně přichází na jeho stránku. PPC účinně zvyšuje návštěvnost www stránek a velmi dobře u ní lze vyčíslit náklady na jednotlivého návštěvníka. Právě tato poslední možnost z ní dělá jasnou a průhlednou formu propagace a proto je také tak oblíbená.

Jak to funguje

Pro ppc reklamu se nejprve zvolí klíčové slovo (slova) a sestaví se samotný textový odkaz. Prostřednictvím těchto vhodně zvolených slov se ppc reklama nyní bude zobrazovat na stránkách s kontextovou tématikou. Pokud jste třeba výrobce hřebenů a kartáčů na úpravu vlasů, zvolíte zřejmě pro svou ppc kampaň klíčová slova jako „vlasy“, „účesy“ „hřebeny“ a pod. a vaše reklama se pak bude zobrazovat na stránkách jako např.: „Profesionální potřeby pro kadeřníky“, „Jak vytvářet účesy na párty“ , „Jak správně pečovat o vlasy“, „Módní účesy „ apod.

Kde se ppc reklama zobrazuje

PPC reklamy dnes najdeme na všech typech www stránek. Nejčastější jsou na vyhledávačích jako Google, Bing či Seznam. Např. Google reklamy jsou uvedeny v horní části stránky s výsledky vyhledávání a na stránce napravo.

příklad ppc reklamy

PPC se ovšem umisťují na celé řadě dalších webů: na velkých zpravodajských serverech, na populárních sociálních sítích jako je Facebook i na menších oborově zaměřených webech. Pokud vaše cílová skupina zahrnuje mladé lidi, pak umístění vaší reklamní ppc kampaně na stránku Facebook je jednou ze správných voleb.

Pokud například prodáváte dětské kočárky, měla by se vaše ppc reklama zobrazovat na www stránkách zaměřených na dětskou tématiku, budoucí maminky nebo třeba na seznamech porodnic. Kontextová reklama na stránkách zaměřených na nějakou specifickou oblast má značný význam. Právě díky takovému umístění mají ppc reklamní kampaně šanci zasáhnout už přímo budoucí zákazníky.

Grafická pay-per-click reklama

Prostřednictvím reklamního systému a sítě firmy Google můžete využít i variantu zobrazení grafické reklamy, tzv, inzertního banneru v rámci prostoru, kde se střídá s běžnou textovou ppc reklamou.

příklad grafické ppc reklamy

Takto získáte možnost grafické propagace na serverech, které by jinak byly cenově nedostupné.

Další výhodou je možnost grafické propagace značky či stylu na menších , oborově zaměřených stránkách pro definovanou cílovou skupinu, která odpovídá okruhu vašich potenciálních zákazníků.

PPC kampaně na YouTube a Facebooku

Reklamní kampaně založené na pay-per-click systému se rozšířily i na populární server You Tube, kde je možné nejenom umístit reklamu do tematického videa nebo do vyhledávání na servery You Tube. Vy navíc můžete začít umisťovat svá vlastí videa a propojit je se svou reklamou. A to vše za zlomek ceny proti tradičním televizním reklamám či například reklamám v kinech.

Facebook je sociální síť, kterou není nutno představovat. Pokud vaši potenciální klienti tráví čas na Facebooku, pak byste měli uvažovat i o umístění vhodné ppc reklamy na stránky této sítě.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.