Co je PPC reklama a jak funguje?

23. 7. 2021

Webový Online Pilot

PPC reklama dnes patří mezi nejpopulárnější formy propagace nabídky služeb nebo zboží na eshopech. Prozradíme vám, co přesně si můžete pod pojmem PPC reklama představit, jak funguje i od čeho se odvíjí její cena.

Co znamená PPC reklama?

PPC, z anglického Pay Per Click, je označení pro odkazovou reklamu, kde její zadavatel platí za množství kliknutí na některou z forem propagace. Ta může být textová nebo bannerová.

V obou případech by PPC reklama vždy měla být zřetelně oddělena od organického (přirozeného) obsahu, aby uživatel dokázal rozeznat placené příspěvky. Toto zobrazení pak samo o sobě na rozdíl od klasické bannerové reklamy zpoplatněné není – platíte tedy až ve chvíli, kdy uživatel na reklamu klikne a skutečně navštíví váš web.

Právě z tohoto důvodu se PPC těší takové oblibě, jako jedna z mála propagačních technik zajišťuje, že návštěvník minimálně uvidí připravený obsah. Do jaké míry ho zaujme, a to, zda skutečně nakoupí na vašem eshopu nebo využije vašich služeb však již záleží na vás a na provedení vaší landing page či jiné odkazované stránky.

PPC tedy účinně zvyšuje návštěvnost www stránek a velmi dobře u ní lze vyčíslit náklady na jednotlivého návštěvníka.

Jak funguje PPC kampaň

Princip PPC reklamy je postavený stejně jako organické vyhledávání. Stanovíte si tedy klíčové slovo, případně slova, na která se bude reklama zobrazovat. Algoritmus k těmto slovům přiřadí vhodný kontext a bude PPC v jeho blízkosti zobrazovat.

Pokud jste třeba výrobce hřebenů a kartáčů na úpravu vlasů, zvolíte zřejmě pro svou PPC kampaň klíčová slova jako „vlasy“, „účesy“ „hřebeny“ apod. Vaše reklama se pak bude zobrazovat na stránkách jako např.: „Profesionální potřeby pro kadeřníky“, „Jak vytvářet účesy na párty“, „Jak správně pečovat o vlasy“, „Módní účesy“ apod.

Kde se zobrazuje PPC reklama

Předchozí odstavce již zmínily, že se PPC reklama může zobrazovat ve dvou podobách – textové a grafické/bannerové. Textové PPC se tak zobrazují jako klasické odkazy ve výpisu výsledků vyhledávání například na Googlu. Jsou zde pro ně vyčleněné zhruba 4 první pozice.

Bannerové PPC se obvykle objevují na zpravodajských webech, sociálních sítích nebo jiných místech, která s Googlem či Seznamem uzavřela spolupráci. Pokud například prodáváte dětské kočárky, tak se vaše reklama bude zobrazovat na webových stránkách zaměřených na dětskou tematiku – kupříkladu v diskuzích.

Právě díky takovému umístění mají PPC reklamní kampaně šanci zasáhnout už přímo budoucí zákazníky.

Facebook pixel aneb PPC reklama na sociálních sítích

Kromě webových stránek se s PPC reklamou můžete setkávat také na sociálních sítích typu Facebook a Instagram. Facebook za tímto účelem vyvinul platformu Facebook pixel, která je postavená na podobném principu jako Sklik či Google Ads (nástroje pro sestavení PPC kampaně ve vyhledávačích).

I zde si tedy vyberete klíčové slovo a specifikujete cílovou skupinu (věk, pohlaví, lokalita), načež se budou uživatelům zobrazovat PPC reklamy v rámci a vedle výpisu příspěvků.

PPC reklamy na Facebooku se pak nezobrazují podle kontextu ani vyhledávaného výrazu, nýbrž na základě vašich zájmů. Pokud jste tak například strávili odpoledne výběrem nových bot, tak na vás pravděpodobně budou čekat reklamy právě na boty.

Z pohledu obchodníka je pak reklama na Facebooku také účinným remarketingovým nástrojem, jelikož můžete své zákazníky upozornit například na to, že nedokončili svůj nákup.

Cena za PPC kampaně

Cena za PPC kampaň se již podle názvu této propagační formy odvíjí od míry jejího úspěchu. Jinými slovy, čím více uživatelů na vaši reklamu klikne, tím více za ni zaplatíte. Současně tím však zvýšíte počet návštěv vašich webových stránek.

Druhým důležitým parametrem, který určuje cenu za PPC reklamu, je obtížnost a současně potenciál klíčového slova. Za PPC, které nasadíte na často vyhledávaná slova tak zpravidla zaplatíte více než za méně populární výrazy.

Pokud potřebujete se sestavením PPC kampaně pomoct, tak nás neváhejte kontaktovat. Probereme společně vaše požadavky a vytvoříme PPC, které zaujmou a zvýší váš profit.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI