Co je bannerová reklama a jaké má praktické využití?

9. 4. 2021

Webový Online Pilot

Masové rozšíření internetu s sebou přineslo řadu nových příležitostí propagace i zpeněžení obsahu. Online reklama se v zásadě vyskytuje ve třech podobách, a to v grafické, textové nebo jako video. S grafickou formou pak souvisí reklamní bannery. V čem bannerová reklama spočívá a jak s ní pracovat?

CO JE BANNEROVÁ REKLAMA?

Úvodní odstavec již zmínil, že se v praxi můžete setkat se třemi typy reklam – textovou, grafickou nebo s videem či animací. Bannerová reklama v sobě může kombinovat všechny tři formy. Jedná se tedy o grafické zpracování propagace, které je typicky tvořeno fotografií, grafickým prvkem a textem. Banner má ve většině případů obdélníkový či čtvercový tvar o různých rozměrech v závislosti na umístění.

Bannerová reklama dnes již patří mezi standardní prostředky propagace firem, služeb nebo konkrétních produktů. Princip fungování spočívá v zobrazování bannerů na webových stránkách, sociálních sítích a dalších místech na internetu. Ve chvíli, kdy reklama uživatele zaujme, klikne na banner a dostane se na stránky s daným produktem, službou či landing page firmy.

BANNEROVÁ REKLAMA A JEJÍ VYUŽITÍ

Reklamní bannery patři mezi nejstarší formy reklamy na internetu. Hodí se především k zavedení jména firmy, značky, nebo nového modelu výrobku u širší veřejnosti a k budování a udržování obecného povědomí o produktu, či jiném významném pojmu. Na rozdíl od kontextové reklamy má tu výhodu, že účinkuje již jejím pouhým zhlédnutím čtenářem, tj. i bez samotného prokliku.

Čím častěji uživatel reklamu uvidí, tím víc si ji vryje do podvědomí, čímž se zvyšuje šance na to, že si na vás vzpomene, až bude potřebovat využít vaše služby nebo bude shánět produkty, které nabízíte.

Kromě budování značky můžete reklamní bannery využít také k propagaci speciální akce či limitované edice. Zkrátka zákazníky navnadit na nějaký bonus, který poslouží jako motivace.

ROZMĚR BANNERU

Banner může mít různé rozměry. Liší se v závislosti na dané reklamní platformě či konkrétním umístění na webu. Pokud tak budete chtít připravit bannerovou reklamu pro Sklik nebo Google Ads, tak byste měli nejprve navštívit stránky daného zprostředkovatele. Dozvíte se zde vše podstatné nejen o rozměrech, ale i vizuálních standardech.

CENA ZA BANNEROVOU REKLAMU

Bannerová reklama se nehodnotí podle počtu prokliků. Její cena se stanovuje jinak. Běžně se používají dva typy zpoplatňování.

Nejčastěji se účtuje cena za počet zobrazení, tzv. imprese. Ty udávají počet zobrazení www stránky s umístěným bannerem. Uvádí se pod pojmem CPT (neboli cost-per-thousand) tedy cenou za tisíc zobrazení dané reklamy. Výše této sumy se může lišit podle návštěvnosti serveru nebo velikosti banneru.

Druhou formou účtování bannerové reklamy bývá pevně stanovená cena za dobu, po kterou je reklama na internetu zobrazována, např. cena za týden nebo cena za měsíc zobrazování bannerové reklamy.

KAM UMISŤOVAT BANNERY

Dle účelu lze rozdělit umístění banneru na dva typy serverů. Pokud chcete zasáhnout širokou masu internetových uživatelů obecně, umístěte banner na web servery s velmi vysokou návštěvností a tudíž rozsáhlým záběrem. To jsou především frekventované zpravodajské servery a vyhledávače, na kterých váš banner zhlédne nejvyšší možný počet návštěvníků. Musíte zde ale počítat se relativně vyššími náklady na zobrazování.

Druhým typem www stránek, na které můžete umístit svůj banner, jsou oborově zaměřené, tudíž menší, internetové servery. Oslovíte zde přesněji vaši cílovou skupinu – pokud jste např. výrobce autokosmetiky, umístíte svůj banner na server www.burza-ojetych-aut.cz a oslovíte přímo majitele osobních aut. Podobně se lze zaměřit na zákaznické skupiny, jako jsou rodiče malých dětí, lidé chystající se na dovolenou, ženy s nadváhou, stavebníky, atd. Bannery na takových oborově zaměřených www stránkách jsou ve srovnání se zpravodajskými méně nákladné.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI