Bannerová reklama a její využití

Abyste na sebe na internetu přitáhli pozornost, aby stoupala návštěvnost vašeho webu, musíte o sobě dát vědět. Bannerová reklama je forma propagace, která zasáhne rozsáhlý rádius internetových návštěvníků.

Co je bannerová reklama?

Banner je většinou obdélníková reklama, proužek různých rozměrů, ve kterém se zobrazuje obrázek nebo probíhá animace. Po kliknutí na něj je návštěvník přiveden na konkrétní stránku inzerenta. Bannery najdete na většině komerčních www stránek a jsou dosud jednou z nejrozšířenějších forem internetové reklamy.

příklad bannerové reklamy:

priklad bannerove reklamy

Bannerová reklama patří svou formou mezi nejstarší reklamy na internetu. Hodí se především k zavedení jména firmy, značky, nebo nového modelu výrobku u širší veřejnosti a k budování a udržování obecného povědomí o produktu, či jiném významném pojmu. Na rozdíl od kontextové reklamy má tu výhodu, že účinkuje již jejím pouhým shlédnutím čtenářem, tj. i bez samotného prokliku.

Rozměr banneru

Banner může mít různé rozměry. Ty původní a dodnes nejznámější mají velikost 468×60 pixelů (tzv.fullbanner), používají se ovšem i jiné velikosti, např. 120×600, 125×125, 250×250 a další. Příklad rozměru 125×125 zde:

Platba za bannerovou reklamu

Bannerová reklama se nehodnotí podle počtu prokliků. Její cena se stanovuje jinak. Běžně se používají dva typy zpoplatňování.

Nejčastěji se účtuje cena za počet zobrazení, tzv imprese. Ty udávají počet zobrazení www stránky s umístěným bannerem. Uvádí se pod pojmem CPT (neboli cost-per-thousand) tedy cenou za tisíc zobrazení dané reklamy. Výše této sumy se může lišit podle návštěvnosti serveru nebo velikosti banneru.

Druhou formou účtování bannerové reklamy bývá pevně stanovená cena za dobu, po kterou je reklama na internetu zobrazována, např. cena za týden nebo cena za měsíc zobrazování bannerové reklamy.

Kde umisťovat bannery

Dle účelu lze rozdělit umístění banneru na dva typy serverů. Pokud chcete zasáhnout širokou masu internetových uživatelů obecně, umístěte banner na web servery s velmi vysokou návštěvností a tudíž rozsáhlým záběrem. To jsou především frekventované zpravodajské servery a vyhledávače, na kterých váš banner shlédne nejvyšší možný počet návštěvníků. Musíte zde ale počítat se relativně vyššími náklady na zobrazování.

Druhým typem www stránek, na které můžete umístit svůj banner, jsou oborově zaměřené, tudíž menší, internetové servery. Oslovíte zde přesněji vaši cílovou skupinu– pokud jste např. výrobce autokosmetiky, umístíte svůj banner na server www.burza-ojetych-aut.cz a oslovíte přímo majitele osobních aut. Podobně se lze zaměřit na zákaznické skupiny jako jsou rodiče malých dětí, lidé chystající se na dovolenou, ženy s nadváhou, stavebníky, atd. Bannery na takových oborově zaměřených www stránkách jsou ve srovnání se zpravodajskými méně nákladné.

 

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.