4 způsoby, jak ohromit uvítacím emailem

Uvítací email je jedna z nejdůležitějších zpráv, kterou posíláte svým zájemcům o newslettery. Tato zpráva k nim dorazí jako první,  hned po přihlášení se k odběru – a je tudíž chtěná a očekávaná.  Proto bude uvítací email statisticky měřeno vždy  jednou z nejčtenějších zpráv. Její openrate bude velmi vysoká a obsah si přečte až 62% příjemců.

Úvodní zpráva má proto pro navázání vztahu mezi vámi a čtenářem zásadní význam.  Správně a citlivě zvolený text může příjemce pozitivně naladit a časem přivést ke konverzi, tj. k tomu, že se příjemce newsletterů stane vašim zákazníkem. Naopak špatný uvítací email povede pravděpodobně  k ochabnutí zájmu na straně potenciálního zákazníka.

Pro to, abyste dali svému uvítacímu newsletteru vhodný tón a namířili ho tím správným směrem, vám zde nabízíme pár tipů.

Zabalte zajímavý a užitečný obsah jako dárek

Dodat víc, než čtenář očekává,  je klíčové pro získání pozitivního pocitu z vás. Řada firem však v tomto případě stále selhává. Sice provozují např. blog nebo webové stránky, kde se dá i najít řada zajímavých a užitečných informací, ale jsou neuspořádané, bez souvislostí a návaznosti a čtenář je  musí složitě vyhledávat.

Zkuste toto řešení: shrňte váš nejzajímavější obsah a udělejte z něj jeden dokument, např. ve formátu PDF. Potom na tento soubor dejte viditelný odkaz do uvítacího emailu. Tento dokument můžete mj. použít i  jako bonus, PROČ by se lidé měli vůbec přihlašovat k odběru vašich newsletterů.

Nabídněte jim kávu

Pokud použijete při přihlašování zadání PSČ příjemce, pak můžete celkem jednoduše zjistit, odkud  zhruba  je. A to je opravdu užitečná informace. Můžete ho nasměrovat na vaši nejbližší prodejnu, poslat mu informaci o vaší otevírací době nebo místních novinkách.

Např. realitní kancelář může odkázat na místně příslušného agenta, který má danou oblast na starosti nebo nabídnout odkazy na seznam zajímavých nemovitostí v dané lokalitě.

A pokud to charakter vašeho podnikání dovoluje, pak můžete přímo pozvat čtenáře k návštěvě a nabídnout mu šálek kávy a osobní péči lokálního prodejce.

Dejte jim nějaký dárek zdarma pro jejich přátele

Dostávat dárky pociťuje člověk vždy jako  něco příjemného. A pokud navíc může i on někomu něco dát, je to ještě lepší.  Dáváte-li nově přihlášenému odběrateli vašich newsletterů např. kupón na slevu, dejte mu rovnou ještě jeden navíc, aby jej mohl dát někomu dalšímu. Bezpochyby  bude znát minimálně jednoho člověka, komu se bude hodit.

Představte vaše lidi

Pokud podnikáte v oboru, který vyžaduje osobní kontakty a vztahy, pak využijte uvítací email a osobně představte vaše pracovníky. Ale pozor! Vyvarujte se suchých a nudných životopisů. Zvolte vtipnou, trefnou a neotřelou formu jejich prezentace.  Pokud nevíte, jak na to, nechte si od nás poradit.

Uvítací newsletter je příležitost. Nepropásněte ji! Umožní vám pozitivně naladit své čtenáře.  Zasílání uvítacích zpráv lze velmi dobře zautomatizovat pomocí automatických emailů – autoresponderů.  A tvorbu textů i způsoby zasílání automatický zpráv rozhodně  neodbývejte! Mohou rozhodovat o tom, zda budete prodávat víc nebo míň.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.