Newslettery: jak připravit úspěšný uvítací e-mail

23. 11. 2020

Webový Online Pilot

Newslettery stále představují efektivní marketingový nástroj, který může výrazně zvýšit konverze webu či eshopu. Proto by byla škoda o nového odběratele newsletteru hned po jeho sehnání přijít. Měli byste se tak důkladně zamyslet, jak bude vypadat uvítací e-mail čili první zpráva, kterou uživateli po přihlášení k odběru newsletteru zašlete.

Proč je uvítací e-mail newsletteru důležitý?

Uvítací e-mail k uživateli dorazí ihned po přihlášení k odběru. Tato zpráva je tedy žádaná a očekávaná, což se zákonitě projeví na statistikách – uvítací zpráva typicky patří mezi nejčtenější, projde si ji až 62 % příjemců.

Měli byste ji tak využít k navázání vztahu mezi vámi a čtenářem. Správně a citlivě zvolený text může příjemce pozitivně naladit a časem přivést ke konverzi, tj. k tomu, že se příjemce newsletterů stane vašim zákazníkem.

Naopak špatný uvítací email povede pravděpodobně k ochabnutí zájmu na straně potenciálního zákazníka. K tomu, abyste dali svému uvítacímu newsletteru vhodný tón a namířili ho tím správným směrem, vám zde nabízíme pár tipů.

Úspěšný newsletter? Klíčem je zajímavý obsah a lákavá nabídka

Základem každého pozitivního vztahu mezi firmou a jejím zákazníkem je nadstandardní servis a důvěra. Řada firem však v tomto případě stále selhává. Sice provozují např. blog nebo webové stránky, kde se dá najít řada zajímavých a užitečných informací, ale jsou neuspořádané, bez souvislostí a návaznosti a čtenář je musí složitě vyhledávat.

Zkuste toto řešení: shrňte váš nejzajímavější obsah a udělejte z něj jeden dokument, např. ve formátu PDF. Potom na tento soubor dejte viditelný odkaz do uvítacího e-mailu newsletteru. Tento dokument můžete mj. použít i jako bonus, PROČ by se lidé měli vůbec přihlašovat k odběru vašich newsletterů.

Udělejte svůj e-mail marketing osobnější

Online marketing vám do rukou vkládá nejen zcela nové možnosti v rámci komunikace se zákazníkem, ale i mnohem podrobnější informace o dané osobě. Například pokud použijete při přihlašování zadání PSČ příjemce, pak můžete celkem jednoduše zjistit, odkud zhruba je.

A to je opravdu užitečná informace. Můžete ho nasměrovat na vaši nejbližší prodejnu, poslat mu informaci o vaší otevírací době nebo místních novinkách.

Např. realitní kancelář může odkázat na místně příslušného agenta, který má danou oblast na starosti nebo nabídnout odkazy na seznam zajímavých nemovitostí v dané lokalitě. A pokud to charakter vašeho podnikání dovoluje, pak můžete přímo pozvat čtenáře k návštěvě a nabídnout mu šálek kávy a osobní péči lokálního prodejce.

Newslettery a dárky pro nové odběratele

Dárky, slevy a nejrůznější akce od počátků marketingu bezpochyby patří mezi největší lákadla nejen pro nové, ale i stávající zákazníky. Zkuste tedy svým odběratelům nabídnout něco, co jim pomůže – ušetří čas či peníze, nebo něco, čím mohou udělat radost někomu dalšímu.

Příkladem může být slevový kupón, který za přihlášení k odběru newsletteru nenabídnete pouze samotnému odběrateli, ale i někomu jemu blízkému. Bezpochyby bude znát minimálně jednoho člověka, komu se bude hodit a pověst vašeho webu nebo eshopu se tak rozšíří zase o uživatele dál.

Důvěra jako klíč k úspěchu online projektu i newsletteru

Webové projekty s sebou přinášejí řadu výhod. Mezi dvě nejhlavnější patří větší dosah nabídky a příležitost, kterou může využít v podstatě každý. S tím se ovšem pojí také nevýhody, a sice určitá ztráta důvěry nebo prostor pro podvodníky, kteří se snaží volného prostoru zneužít.

Tvorba webových stránek nebo eshopu se tak stále více pojí s budováním důvěry mezi prodejcem a zákazníkem.

Ať už podnikáte v libovolném oboru, měli byste se snažit působit důvěryhodně. Web i uvítací e-mail by měl představovat vaše pracovníky. Ale pozor! Vyvarujte se suchých a nudných životopisů. Zvolte vtipnou, trefnou a neotřelou formu jejich prezentace. Pokud nevíte, jak na to, nechte si od nás poradit.

Chcete více návštěvníků webu?

Ano CHCI