4 tipy, jak zvýšit úspěšnost emailového marketingu

Aby vaše propagační a marketingové úsilí mělo úspěch, produkujte kvalitní obsah. Balastu se z internetu navalí spousta, lidé chtějí dostávat zprávy, které mají hlavu a patu a přinesou skutečný prospěch. A až ho vytvoříte a oni si ho přečtou, sledujte jak četli, kdy četli a co to s nimi udělalo.

Bez zpětné vazby to nejde

Posloupnost je jednoduchá: své budoucí zákazníky musíte nejdříve motivovat, aby se k odběru vámi zasílaných sdělení (newsletterů) vůbec přihlašovali. Pak je nesmíte přestat krmit skutečně poutavým obsahem. A abyste neklesli s nastavenou laťkou a naopak mířili ještě o něco přesněji, musíte následně dopad své emailové komunikace vyhodnocovat.

A to ať už se jedná o prodejní newslettery, autorespondery – tedy zprávy, které jsou rozesílány zcela automaticky nebo i o běžnou emailovou komunikace mezi vámi a vašimi zákazníky, potenciálními zákazníky nebo i dodavateli.

Již jsme si popsali sedm základních hodnot, které byste měli v rámci marketingu sledovat. Teď si povíme o 4 dalších možnostech zdrojů informací o tom, zda je opravdu vaše digitální komunikace dobrá.

1. Jak lidé reagují na vaše zprávy v čase

Vyhodnocování všech parametrů, které jsme již zmínili, z pohledu časového rozložení je velice důležité. Je ideální vědět, kdy vaši příjemci zprávy nejraději čtou, v kterém čase jim věnují pozornost. Pokud nám statistika říká, že většina příjemců čte naše zprávy mezi 18-20 hodinou, nemá smysl jim zprávy posílat hned ráno. Při dnešní emailové frekvenci u některých lidí je pravděpodobné, že ranní zpráva bude zasypaná hromadou dopoledního a odpoledního mailového smetí. Pokud např. víte, že týdenní newslettery čtou nejčastěji ve čtvrtek, přestaňte s hromadným rozesíláním v pondělí.

2. Jak lidé reagují na automatizované zprávy tzv. autorespondery

Využití automatizovaných zpráv zasílaných prostřednictvím dobré newsletterové služby je velké plus pro možnosti digitální komunikace. Avšak nesmíte opomenout vysledovat, které zprávy v sekvenci mají největší úspěch z pohledu prokliků či jiných vámi definovaných cílů.

3. Jak a kde vaše zprávy lidé nejčastěji čtou

Sledujte typy zařízení, které vaši příjemci používají pro čtení zpráv. Do popředí uživatelů se při užívání stále víc derou chytré mobily – smartphones a tablety. Pokud podíl těchto zařízení a emailových klientů na mobilních zařízení přesáhne byť jen dvě procenta, je třeba to začít brát v potaz při tvorbě obsahu a formy vašich zpráv a přizpůsobovat se.

4. Sdílení a sociální sítě

Pokud umíte dobře změřit, zda příjemci vašich emailů sdílejí poskytnuté informace na sociálních sítích, nebo je předávají dalším příjemcům, může to být užitečné pro úpravy nejenom formy komunikace. Hodí se to výborně mj. i pro plánování, jak získávat další čtenáře vašich newsletterů.

Sledování a vyhodnocování statistik o vaší digitální komunikaci není složité. Vyžaduje pravidelnost a hlavně správné vyhodnocení získaných informací. Nepodceňujte to. Díky tomu můžete pak úspěšnost vašich emailových kampaní zvýšit až několikanásobně.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.