3 způsoby, jak zvýšit efektivitu vašich webových stránek

Co očekáváte od úspěšné emailové kampaně? Že přiměje příjemce vašich newsletterů nebo jiných emailových zpráv k činu! Většinou je činem míněna koupě nějakého zboží či služby nebo přímé kontaktování vás. Stejný výsledek očekáváte i v případě své online reklamní kampaně ve formě PPC nebo reklamních bannerů.

Ale pozor! Při přípravě se nesmíte zaměřit jen na samotnou kampaň. Kromě sestavení dobrého newsletteru nebo zajímavých reklamních bannerů či PPC věnujte dostatečnou pozornost stránkám, na které návštěvníci po kliknutí na uvedený odkaz dorazí.

Pokud je návštěvník po takovém kliknutí přesměrován na cílovou prodejní stránku, která není dobře sestavena a neobsahuje ty správné prodejní argumenty, nečekejte žádné ohromující obchodní úspěchy. Uvědomte si , že řada návštěvníků také nepřijde na takovou stránku s primárním cílem hned nakoupit – jsou zatím nerozhodní a svou peněženku, resp. platební kartu stále žmoulají v kapse.

Jak překonat váhání nakupujících před online nákupem

Když už návštěvník dospěl až na prodejní stránku a prohlíží si ji, pak nejásejte, stále ještě nemáte vyhráno. Od provedení finálního rozhodnutí „učinit nákup/kontaktovat vás“ ho ještě vy můžete totiž nevědomky odradit. Co dělat, aby se to nestalo?

Eliminujte rušivé vlivy

Pokud dostane na prodejní stránce návštěvník vedle možnosti „nakoupit“ i možnost dál prozkoumávat vaše web stránky, blog či vaše stránky na sociálních sítích, vytvořili jste tím příležitost, aby svůj nákup odložil. Řekne si třeba: „Možná si ještě přečtu pár stránek než nakoupím“. Problémem však je, že většina zákazníků se po odchodu na jiné web stránky už tak jednoduše nevrací.

Proto na svých cílových prodejních stránkách nabízejte pouze jeden krok : nakoupit nebo nenakoupit.

Řekněte si o nákup

Některé prodejní stránky jsou natolik vydatné a tak snaživě popisují daný produkt či službu, že zákazník po chvíli ztratí orientaci v tom, proč na ně přišel. Usnadněte mu cestu k tomu, aby řekl „Ano, chci koupit váš produkt “. Jednoduchým způsobem je např. umístění výrazných tlačítek s hesly typu „Hned koupit „ nebo „Chci to koupit nyní“

Otupte strach z nákupu

Je známo, že strach ze ztráty je mnohem větší než potenciální chuť něco získat. Tato emoce je zakořeněna ve většině z nakupujících. Proto je potřeba ji u kupujícího utlumit a snížit důvody k pochybnostem při vydání peněz.

Jednou z cest je poskytnutí co největších záruk. Informace o možnosti vrácení peněz je velmi silným signálem, který kupující bez rozdílu ocení!

Existuje řada způsobů, jak zjednodušit návštěvníkům cestu k objednávce. Výše uvedené kroky patří mezi ně. Zvyšujte efektivitu svých webových stránek a nepřenechávejte ty, kteří reagují na vaše emailové nebo jiné online kampaně, své konkurenci.

Potřebujete pomoci s řešením vašich online projektů?
Pojďme to společně probrat u kávy na bezplatné první konzultaci.